Sonny & Cher - Look at Us (1965)

Label: ATCO

1. I Got You Babe (3:09)
  2. Unchained Melody (3:48)
  3. Then He Kissed Me (2:51)
  4. Sing C'est La Vie (3:37)
  5. It's Gonna Rain (2:23)
  6. 500 Miles (3:48)
  7. Just You (3:25)
  8. The Letter (2:06)
  9. Let It Be Me (2:27)
  10. You Don't Love Me (2:26)
  11. You've Really Got a Hold on Me (2:14)
  12. Why Don't They Let Us Fall in Love (2:30)
Een ongevenaard album. Een sterk debuut. Jammer dat dankzij de Beatles deze LP nooit de top van de charts heeft gehaald.

We kennen allemaal I Got You Babe, niks over te zeggen.

Leuk detail is wel dat "It's Gonna Rain" op deze LP de album versie is. Maar wie weet nog dat het duo ooit te zien was in de slechte film "Wild On The Beach"? In deze film zingt het duo "It's Gonna Rain" maar dan in een andere (betere) versie. Helaas is er niks bekend over een mogelijke soundtrack van de film. De film-versie van dit nummer is echter wel verschenenen op (enkele persingen) de B-kant van "I Got You Babe." Dit is te herkennen aan de, op vinyl gekraste, nummer van de Mastertape. Bij de albumversie is dit ????-1 en bij de film-versie is dit ????-2.
In Europa is (bij mijn weten) alleen de albumversie op de B-kant verschenen.

In 1999 is dit album op CD uitgebracht door Beat Goes On records. Bonustrack is "It's Cryin' Time," een nooit eerder uitgebracht nummer. Leuk toch?

Harald
Cher ontmoete Sonny Bonno voor het eerste in een Coffee Shop in Los Angeles in 1962 als ze 16 was en Bonno al 27. Sonny werkte voor producer Phil Spector

Sonny en Cher worden lovers en later hebben ze ook gertrouwed. Cher deed een aantal back-ups voor Phil Spectors klassieke songs als b.v. "Be My Baby" van de Ronettes.

Sonny e Cher noemden zich destijds nog "Caesar and Cleo". Hun eerste plaat als Sonny and Cher "Look at Us" in de zomer van 1965 had met de single "I Got You Babe" (1965) een number-one hit gehad.Later had het duo ook met "Baby, Don’t Go" en "The Beat Goes On." groot success gehad

avatar van George
Toch leuk dat er eens aandacht wordt besteed aan het duo Sonny and Cher. In de zestiger jaren niet weg te denken uit de hitparades en...uit het Duitse Tv programma 'Beatclub' . Bloemen en hippiekleding. The beat goes on , is een van mijn allereerste singles. Puur jeugdsentiment dus.

Heb je die single nog George??

Ja . In de singlekluis, Jeffri

Zozo

Als ik het goed heb is de B-kant "Sing C'est La Vie" geweest hoewel dat per uitgave ook wel eens verschillend is geweest.

Zo is er ook een persing waarbij "But You're Mine" op de B-kant is verschenen maar das dan ook een Spaanse.

Mijn favoriete Sonny & Cher nummer is toch wel "Little Man" maar dan in het Italiaans gezongen!

Picolo Ragazza!!

Jeffri schreef:
Zozo

Picolo Ragazza!!

Je hebt het goed , dus je kunt door naar de volgende ronde: het b-kantje is het door jou genoemde sing c'est la vie.

Ja george, in Europa. Moeten we niet kijken naar de originele Amerikaanse uitgave???

Jeffri schreef:

Misschien wel , maar was toen , met mijn weinige zakgeld , echt te duur.

Ach kwam je uit een armlastig gezin? Vandaar dat je veel interesse hebt in Blues en Jazz, are you still feeling blue George??

avatar van George
Nee , het waren gewoon andere tijden.

hahaha oke

avatar van jorro
Inmiddels zijn er 13 jaar verstreken sinds het laatste berichtje bij dit album. Dat verbaast me toch wel. immers Sonny & Cher hebben met het nummer I Got You Babe toch een aardige hit gescoord.
Tevens bevat het album een aardige cover van Then He Kissed Me.
Just You vind ik ook wel een fijne song. Een echt Sonny & Cher nummer net als The Letter..
Let It Be Me wordt fijn gecovered waarna You Don't Love Me me wat tegenvalt
Ook het afsluitende Why Don't They Let Us Fall in Love is wel aardig
76e in de 100 Greatest Albums of 1965 en 131 in The BestEverAlbums van dat jaar.

avatar van Film Pegasus
Een luchtig debuutalbum van Sonny & Cher, dat vooral gedragen wordt door de openingshit I Got You Babe. Geschreven door Sonny en het beste nummer uit het album. Hier klinkt nog de harmonie tussen de stemmen en het is gewoon een sterk popnummer. Daarna verzakt het wat in een reeks gedateerde covers, waar vooral de stem van Cher bovenspringt. Daar hoor je duidelijk dat Cher het nog ver zal brengen en Sonny al deels op de achtergrond staat.

Met iets langer dan een half uur, is het dan ook weer geen sleur. Maar als album is het niet zo sterk. Het gaat dan ook vooral om de hits.