Godflesh - Post Self (2017)

Label: Avalanche

1. Post Self (4:28)
  2. Parasite (3:40)
  3. No Body (3:49)
  4. Mirror of Finite Light (4:23)
  5. Be God (5:09)
  6. The Cyclic End (4:51)
  7. Pre Self (5:08)
  8. Mortality Sorrow (4:46)
  9. In Your Shadow (5:08)
  10. The Infinite End (5:16)
avatar van Don Cappuccino
Een nieuwe Godflesh is erg goed nieuws! Ik las ergens dat de band meer op zijn oorspronkelijke invloeden gaat inspelen: post-punk en industrial. De metal wordt dus (grotendeels) achterwege gelaten.

avatar van Paap_Floyd
Nice. De laatste platen van Godflesh vielen niet tegen.

avatar van Don Cappuccino
Het is alsof Godflesh met Decline and Fall en A World Lit Only by Fire zei: ''We kunnen nog steeds knallers à la Streetcleaner pennen'' en met Post Self gaan we weer op avontuur. De band gaf zelf al aan dat ze wat meer richting post-punk en industrial gingen, maar dit is echt een loodzware plaat geworden, daarbij is er overduidelijk een breder palet aan stijlen. Justin Broadrick heeft gruwelijk veel projecten en je hoort daar veel van terug: de track The Cyclic End is de ultieme combinatie tussen de melancholische shoegaze van Jesu en de donderende Godflesh-sound en mijn favoriet op Post Self. De bas van BC Green krijgt de ruimte, de drumcomputerpartijen zijn op de eerste drie tracks ontzettend dansbaar. Broadrick's vocalen zitten flink onder de effecten en de band gaat abstracter te werk. Een fenomenale plaat weer en een voor de hogere regionen van de jaarlijst. Misschien nog wel beter dan A World Lit Only by Fire.

avatar van Paap_Floyd
Geweldige plaat. Godflesh heeft me eigenlijk nog nooit teleurgesteld. Vooralsnog vind ik hem iets minder dan de voorganger, maar die vond ik wel heel vet. Desondanks heeft Post-self nog wel groeipotentie,

avatar van The_CrY
Eerste drie nummers erop zitten. Klinkt een beetje als een soort zwaardere Killing Joke. Bevalt me zeker wel

avatar van The_CrY
Naar het einde toe wordt het steeds meer drone en dat bevalt me toch wel minder. Lekker album, de post-punk invloeden zijn zeker wel fris, maar bij elkaar vind ik het een beetje een bijeengeraapt zooitje geluiden dat nu als album verkocht wordt.