Whitney Houston - I Wish You Love (2017)

Alternatieve titel: More from The Bodyguard

12. Queen of the Night [Live]
  13. I Will Always Love You [Live]
  14. I'm Every Woman [Live]
avatar van Bubblez
Als Whitney en Bodyguard-fan zat ik hier wel op te wachten. Ik verwachtte dat het album me zou gaan tegenvallen door de veelal verschillende versies en mixen van nummers die ik al ken. Toch verraste het me, want veel versies zijn mooi en heb ik nooit eerder gehoord.
De eerste drie tracks voldeden nog aan mijn verwachting, maar de vierde en zesde brachten me al meer terug naar de film en uit track zeven hoor je puur hoe ongelofelijk goed de stem van Whitney was.

Live Whitney was nooit zo mijn ding, gezien ze, vooral de laatste tien jaar, veel pratend haar teksten zong, veel adempauzes nam en tot grote ergernis ter invulling het publiek liet zingen. Op track negen doet ze precies dat, maar tien is dan alweer puur een live-versie zoals ik ze liever hoor. Gelukkig zet de trend zich voort in de rest van de live-nummers.

avatar van nlkink
Kliekjes voor de fans...de feestdagen komen er weer aan.

avatar van Gert1980
nlkink schreef:
Kliekjes voor de fans...de feestdagen komen er weer aan.

Maar daar draait het negen van de tien keer toch ook om na het overlijden van een artiest? De fans leuke dingen geven?
En dit was zeker zo'n project. Helaas heeft de whitney estate hierna alleen nog een 35th anniversary edition box set van haar debuut uitgegeven, dat nota bene alleen in Amerika uitkwam (maar ik heb hem)!
En recentelijk nog een vinyl versie van I Will Always Love You, maar verder is het helaas vrij stil op het Whitney front. Gek, want er zijn nog een vijftal albums die geweldig zouden verkopen wanneer de estate ze op vinyl zou uitbrengen.