Daniele Luppi & Parquet Courts - Milano (2017)

Italië / Verenigde Staten
Rock / Pop
Label: Sony

1. Soul and Cigarette (3:28)
  2. Talisa (2:20)

3. Mount Napoleon (3:26)
  4. Flush (4:26)

met Karen O

5. Memphis Blues Again (3:15)
  6. Pretty Prizes (3:05)

met Karen O

7. The Golden Ones (2:06)

8. Lanza (2:47)
  9. Café Flesh (5:05)
avatar van E-Clect-Eddy
Vanaf vandaag tijdelijk te beluisteren, vóór de officiële release volgende week vrijdag, via een stream van NPR first listen

Voorafgaand aan het luisteren kende ik alleen de gastvocaliste Karen O...

Soul and Cigarette lijkt op het werk van Kurt Vile inclusief die typische manier van zingen. Diverse nummers hebben een Alternative 80s vibe denk dan aan B52's meets Tuxedomoon zoals op Flush en op The Golden Ones lijkt het wel The B52's meet The Cure. De nummers waarop Karen O meedoet vind ik überhaupt interessanter. Parquet Courts kan prima zingen maar spreekt me iets minder aan ondanks dat zijn zang vaag doet denken aan David Byrne. Terwijl op Memphis Blues Again hij weer klinkt als Hugn Cornwall van The Stranglers, ook de stijl heeft geleend van het geluid van die band.

Het openingsnummer vind ik er niet helemaal bij passen, de rest heeft veel inspiratie uit de alternatieve 80s geput met name de New Wave / Post-Punk met een vleugje Lo-Fi. De hoes vind ik verder maar niets...

Rudi1984

avatar van Lontanovicolo
Rudi1984 schreef:
Is dit een soort van Rome part 2?

Nee, E-Clect-Eddy geeft een goede weergave het doet mij echt aan de new-wave periode denken. Echter ik vind het wel een leuk plaatje, het geeft me een beetje memory-lane gevoel.

RichardKoning
Rudi1984 schreef:
Is dit een soort van Rome part 2?

Helaas bij lange na niet. Parquet Courts heeft vooral zangtechnisch gezien totaal niet de bagage die zich leent voor dit soort hogelijke projecten. Ik hoor vooral veel bombarie, maar weinig opzienbarends.

Daar waar "Danger Mouse & Daniele Luppi - Rome" zeer sfeervol is, slaat dit project toch echt faliekant de plank mis. Waarom? Er is geen/nauwelijks samenhang te bespeuren en de songs verschillen kwalitatief teveel van elkaar om echt te boeien. Karen O weet het niveau van deze plaat helaas niet op te hevelen.

Jammer.

avatar van Lontanovicolo
Nu een aantal maal beluisterd, begin hier toch aardig gecharmeerd van te raken. Geef 'em nu 3,5 maar dat kan zeker nog groeien.

avatar van DKs
DKs
Ik ben wel een Parquet Courts liefhebber, geen Karen O liefhebber. De nummers die Karen O zingt sla ik ook altijd over. De PC nummers vind ik wel okay, maar behoren wat mij betreft niet tot hun beste werk.
De afsluiter (een 5 minuten sax georienteerd nummer) vind ik ook niet zo veel aan. Blijven er 5 nummers over die ik niet heel vaak luister, wil ik PC luisteren zet ik liever wat anders op.