Believe - Seven Widows (2017)

Polen

5. V (8:35)
  6. VI (8:37)
  7. VII (8:19)
avatar van Soul Dreamer
Wat is dit een goed album. Veel beter dan de twee voorgangers (World is Round en Warmest Sun In Winter). Collage is zo nu en dan aanwezig, maar ook heel andere invloeden. Wat is het vioolspel van Satomi fantastisch. Luister naar de tweede helft van IV...kippenvelmuziek!

avatar van folkie-joey
Dit is inderdaad een prachtig album van de Poolse progrockers. Het vioolspel van Satomi raakt ook bij mij de juiste snaar! Progressieve-, klassieke- en folkelementen met elkaar verweven. Jammer dat de zang niet het niveau haalt van de instrumentatie; als de voorman van Riverside deze 7 tracks had ingezongen... Wie dit waardeert, verwijs ik graag naar het 2e album van de Oekraïense band Obiymy Doshchu: Coh (Son) uit 2017.