Einstürzende Neubauten - Interim (1993)

Duitsland
Avant-Garde
Label: Mute

1. The Interimlovers (4:10)
  2. Salamandrina (3:08)
  3. 3 Thoughts (4:40)

met Etsuko Sakamaki

4. Ring My Bell (1:05)
  5. Rausch/ Die Interimsliebenden (7:42)
luisteraart
Wat een merkwaardige versie van "Interim" is dit.

Mijn exemplaar heeft een behoorlijk andere tracklist:

1. Rausch / Die Interimsliebenden (7.42)
2. 12305(te) Nacht (3.20)
3. Salamandrina (3.08)
4. Die Interimsliebenden (radio-edit) (4.59)

(Zoals ze zelf ook op hun site hebben staan. http://www.neubauten.org/en-discs-06.html)

De nummers 3 en 4 van bovenstaande tracklist heb ik dan weer op "Malediction" staan. http://www.neubauten.org/en-discs-07.html

Beetje verwarrend als bands onder dezelfde naam en hoes verschillende dingen gaan uitbrengen.

(Nazoeken leert dat mijn exemplaar voor de Europese markt bestemd was, en het hier toegevoegde exemplaar voor de Amerikaanse markt, tja, Blixa Bankaccount is ook niet vies van commercie (en tegenwoordig zelfs halve oplichterij, maar dat is weer een ander verhaal)) http://www.fromthearchives.com/en/discography1.html

(Als je die site een beetje naloopt wordt je ook wel flauw van hoeveel verschillende samenstellingen en uitvoeringen er van het "Tabula Rasa" materiaal zijn.)

Van bovenstaande tracklist is overigens alleen "Salamandrina" interessant, en erg mooi, als je "Tabula Rasa" al hebt. "3 Thoughts" en "Ring My Bell" kunnen gemist worden, stellen weinig voor.

3 sterren.

(Overigens zijn zowel beide varianten van "Interim" alswel "Malediction" gewoon singletjes, en geen EP's)

avatar van SirNoodle
Een 4, omdat het prachtige salamandrina hierop staat.

avatar van c-moon
Ik heb deze versie wel gewoon gekocht in Europa hoor, en ik zie nergens vermeld dat het niet om een Europese editie zou gaan.

Ik beschouw dit wél als een EP.
Over de tracks commentaren ben ik het dan weer volmondig met Luisteraart akkoord...

avatar van SirNoodle
ik heb deze ook thuis liggen, ik kijk wel even welke versie ik heb. Er staat trouwens een typo in de songtitels bij salamandrina.

En als ik wat meer tijd heb voeg ik nog wat zaken toe
(total eclipse of the sun was ook een soort ep dacht ik, en ik mis zeker 'radio inferno', met John Peel).

luisteraart
c-moon schreef:

Ik beschouw dit wél als een EP.

Mij maakt het verder niet uit of het EP of single is, maar hoe nu de (volgens mij toch wel) Europese uitgave toe te voegen eventueel? Titel en uiterlijk zijn immers hetzelfde.

Nou ja, dat is mijn probleem ook niet.