Frank Turner - Live from the Vic, Swindon – 6th April 2007 (2017)

1 stem

Folk
Label: Xtra Mile

1. I Want to Break Free (4:03)
  2. The Real Damage (4:33)
  3. Nashville Tennessee (5:09)
  4. Father's Day (5:49)
  5. St. Christopher Is Coming Home (4:33)
  6. The Huntsman Comes a-Marching (5:41)
  7. Worse Things Happen at Sea (4:24)
  8. Casanova Lament (2:30)
  9. Smiling at Strangers on Trains (5:34)
  10. Thatcher Fucked the Kids (5:19)
  11. The Ballad of Me & My Friends (3:36)
avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Een troubadour op zoek naar een identiteit.

Deze plaat is eerder dit jaar uitgekomen als onderdeel van de heruitgave van Sleep is for the Weak, maar later (gelukkig) ook verschenen als losse uitgave die onder andere via iTunes en Spotify te beluisteren is.

Het brengt de luisteraar terug naar het jaar 2007. Frank Turner zijn nummer Thatcher Fucked the Kids heeft hem de nodige bekendheid opgeleverd en ook The Ballad of Me & My Friends is een nummer wat goed wordt ontvangen door de Engelsen. Als nieuwe bekendheid speelt hij door het land heen in kroegjes en kleine zaaltjes waar hij voornamelijk nummers laat horen van zijn eerste plaat, maar ook al een vroege versie van St. Christopher Is Coming Home ten gehore brengt.

Deze opname is puur in al zijn eenvoud. Je hoort mensen door de opname heen praten en de onzekerheid spat er bij vlagen bij af bij de nu zo zelfverzekerde Frank Turner. Exemplarisch is het moment waarbij hij vraagt of iemand in het publiek een wijntje voor hem wil bestellen "if they feel generous". Het budget van een beginnende artiest; het zal geen vetpot zijn.

Een mooie toevoeging aan het oeuvre van Frank Turner, maar dan met name omdat het zo mooi illustreert hoe ver de weg omhoog is.