Monster Magnet - Monster Magnet (1990)

Label: Glitterhouse

1. Snake Dance (3:21)
  2. Tractor (3:25)
  3. Nod Scene (From the Resin Scrapers) (7:14)
  4. Freak Shop USA (4:37)
  5. Lizard Johnny (5:25)
  6. Murder * (3:36)
avatar van doornappel
Dit is het aller eerste Monster Magnet album na release van twee demotapes. Ook staat op dit album het orgineel van het nummer Tractor welke later op 'Powertrip' terug kwam. Voor mij heeft het album veel betekenis omdat Monster Magnet toch wel de aller beste Stoner Rock band blijft.

Snake Dance, Tractor, Nod Scene (From the Resin Scrapers), Freak Shop USA, Lizard Johnny en Murder WOW!

avatar van doornappel
Snake Dance & Nod Scene zijn één jaar later ook nog gebruikt op 'Spine of God' (1991).

avatar van jurado
meen je niet ???

Kingsnake
Deze plaat, is eigenlijk een EP, geen full-length album.
Ik zal dat eens aanpassen.

avatar van rafke pafke
hoe vet is Tractor!

Kingsnake
Vreemd, dat van alle reaguurders hier, ik de enige ben, die een stem heeft doen durven uitbrengen gedaan hebbende is geweest.

avatar van jurado
Tja heb je soms.
Ik heb dit ding al jaren in de kast staan zo nu en dan draai ik hem eens.
Blijft wel een cool werkje van de heren MM.

avatar van rafke pafke
Kingsnake schreef:

Haha, toegevoegd ondertussen want ik heb deze wel degelijk. Maar ik denk dat ik nog niet de helft van al m'n albums in de lijst op MUME heb staan. 't is een werk van lange adem

Hoedijk
Wow, luisterde ik destijds naar de lokale radio en knalde er een enorme psychedelische plaat uit mijn speakers. Maar wie was die band. Stuurde ik netjes een brief naar deze zender (ach ja, het internet bestond nog niet, weet je). Kreeg ik een brief van niemand minder dan Erik van den Berg. Jawel, de recencist. Bleek het om Freak Shop USA van Monster Magnet te gaan. Wat een gaaf nummer!