Elvis Presley - Viva Las Vegas (1964)

Label: RCA Victor

1. If You Think I Don't Need You (2:04)
  2. I Need Somebody to Lean On (2:51)
  3. C'mon Everybody (2:17)
  4. Today Tomorrow and Forever (3:24)
avatar van fish
Een van de betere soundtracks. De chemie tussen Elvis en Ann in de film was zo sterk dat Priscilla even van de eerste plaats werd verstoten.

Op muziekgebied vlamde het ook op. Jammer genoeg ontbreken de klassieke titelsong en de Ray Charles cover What'd I say. Maar Today, tomorrow and forever is een erg mooie ballad en C'mon everybody had een goede hit mogen zijn.

Als je de kans hebt de duetten te downloaden tussen Ann en Elvis, doen! Het geinige The lady loves me en het zeer gewaagde (voor die tijd en misschien nu zelfs nog steeds) You're the boss:

Oh when push comes to shove, when it comes down to love
You're a hoss!
Oh yeah! but in the middle of the night when the moon is shining bright
Baby, you're the boss!

...en daarna dat lachje van Ann.
zegt erg veel.

avatar van fish
Inderdaad, dat lachje zegt meer dan duizend woorden.

Over RCA politiek gesproken, waarom, waarom, waarom is er toch indertijd geen fatsoenlijke soundtrack vanuit gebracht? Critici toen, van zowel de film als de muziek, waren het er over eens dat dit een van de beste Elvis films was. Er had een prachtalbum uit gebracht kunnen worden met een groot commercieel succes, inclusief de niet in de film opgevoerde duetten en The climb.

Helaas de zoveelste misser van RCA wiens politiek volkomen onbegrijpelijk is geweest.

Klopt; ik geloof dat ik over de politiek van RCA wel tientallen opmerkingen heb geplaatst.
Of wat te denken van de geluidskwaliteit.....
Ik bedoel: vergelijk "Moody Blue" eens met "Jungle Room Sessions", om maar één voorbeeld te noemen; samen met "From Elvis Presley Blvd" toch dezelfde sessie.
Als Kevan Budd met zijn handen aan de knoppen had mogen zitten...

avatar van Elvis Hitchcock
[quote]fish schreef:

Als je de kans hebt de duetten te downloaden tussen Ann en Elvis, doen!

[quote]

Heb ik ook gedaan.