Tiger Moth Tales - The Depths of Winter (2017)

Label: Plane Groovy

1. Winter Is Coming (0:31)
  2. Winter Maker (10:50)
  3. Exposure (13:34)
  4. The Ballad of Longshanks John (6:58)
  5. Migration (2:58)
  6. Take the Memory (7:10)
  7. Sleigh Ride (6:40)
  8. The Tears of Frigga (11:42)
  9. Hygge (9:12)
  10. Winter's End (1:32)
Dit is echt genieten! Geen rock maar prog van ras muzikant Pete Jones.
Maakt momenteel ook deel uit van Camel en dan kun je ook wel horen op zijn derde album.
Het prachtige Winter Maker, met fluit en orkestje is voor nu mijn favoriet, maar de andere nummers zijn ook allemaal erg goed!
Prachtplaat!!

avatar van Marco van Lochem
Het derde album van het project van Peter Jones is wat mij betreft veruit de beste. Geen slecht nummer en een paar briljantjes is het resultaat van 71 minuten prachtige progressieve rock. Luister maar eens naar "WINTER MAKER", schitterende melodie en een prachtige gitaarsolo van Luke Machin. Ook het langste nummer van "THE DEPTHS OF WINTER", "EXPOSURE" is geweldig. Alleen het 3 minuten durende intro is al prachtig. Daarna gaat het album op een erg hoog niveau verder, waarbij de instrumental "SLEIGH RIDE" positief opvalt. "THE TEARS OF FRIGGA" en "HYGGE" zijn zeer melodieus en hadden door Genesis gemaakt kunnen worden ten tijde van "A TRICK OF THE TAIL" en "WIND AND WUTHERING". Peter Jones bespeelt dit keer niet alle instrumenten, maar deze geweldenaar laat in elk nummer horen wat een geweldige muzikant hij is, zonder te vergeten dat hij ook prachtig kan zingen. Top album met zeer sfeervolle, melodieuze en soms avontuurlijke progressieve rock.

avatar van Mssr Renard
Gezien de goede reviews hier, misschien toch een herkansing geven?

Maar ik kan me herinneren dat deze plaat lijdt aan lelijke geprogrammeerde drums.