Loudness - Rise to Glory (2018)

Japan
Label: earMUSIC

1. 8118 (1:49)
  2. Soul on Fire (5:50)
  3. I'm Still Alive (3:18)
  4. Go for Broke (4:55)
  5. Until I See the Light (4:43)
  6. The Voice (4:31)
  7. Massive Tornado (4:56)
  8. Kama Sutra (3:19)
  9. Rise to Glory (4:17)
  10. Why and for Whom (6:00)
  11. No Limits (5:09)
  12. Rain (6:19)
  13. Let's All Rock * (6:00)
avatar van Sir Spamalot
Dit is toch het vijfde album in het tijdperk na meesterdrummer Munetaka Higuchi, overleden in 2008 maar nog hoorbaar op het album The Everlasting uit 2009. De nieuwsgierigheid naar nieuw werk blijft bij mij bestaan, niet alleen omwille van een aantal onvergetelijke albums in de jaren tachtig.

avatar van Sir Spamalot
Eerste video is beschikbaar: LOUDNESS "Soul on Fire" Official Music Video - New Album "Rise To Glory" OUT NOW - YouTube.

Twee versies zullen beschikbaar zijn: versie met het album en versie met een bonus cd met de Europese versie van het album Samsara Flight uit 2016, een album met nieuwe versies van bestaande nummers, ingespeeld door de huidige line-up.

avatar van Rockfan
Prima album van Loudness. In de stijl waarin ze begonnen zijn.
Lekkere heavy metal dus.
Minoru zingt hier een stuk lager dan op de eerste albums. Klinkt niet zo..ja...benepen.