Harry Sacksioni - Live in Amsterdam (1980)

Folk
Label: Harlekijn

1. Here Comes the Sun (2:15)
  2. De Telganger (4:01)
  3. Amsterdam (3:13)
  4. Tranen (3:22)
  5. De Vlechters (2:10)
  6. Prikklok 07.45 Uur (2:25)
  7. De Optimist (2:04)
  8. Overspel (1:59)
  9. De Lifter (2:11)
  10. Eclips (6:50)
  11. Svobodadans (2:06)
  12. Huiswaarts (1:46)
  13. Thee bij Tante Josephine (2:49)
  14. Anji (3:13)
  15. Elixer (1:55)
  16. Hagelslag (2:03)
Mijn eerste Sacksioni-plaat, op basis waarvan ik besloot gitaar te spelen (bijna dertig jaar geleden). Nederlands eerste digitaal opgenomen LP, met dank aan Sony. Is het ook aan Sony te danken/wijten dat deze LP nooit een heruitgave kende? Onbegrijpelijk, hij klinkt fantastisch, het concert is heel sfeervol en er wordt prachtig gemusiceerd. En tussen de nummers door is Harry goed op dreef ("Nou ik begreep dat meteen... want dat was natuurlijk uit!"). Ik kan mijn eigen exemplaar wel op CD zetten, inclusief grijsgedraaide groeven, tikken, krassen en noem maar op - maar liever heb ik een re-issue. Harry? Gaat dat lukken? Ik weet het, "Optima Forma" voldoet ook, maar dit was toch ook een droomplaat, niet?

EVANSHEWSON
Is dit gezongen of instrumentaal,

Tja, sorry, ik ken deze gitarist enkel als sessiemuzikant, ik dacht dat hij bij Boudewijn de Groot ooit nog meespeelde of zo, maar voor de rest is dit voor mij één groot vraagteken... ???

Dit album is instrumentaal, er wordt niet in gezongen, wel komt Harry afentoe met wat leuke opmerkingen
Verder vind ik het een superalbum, muzikaal zeer hoogstaand, mooie nummers en erg mooi gearrangeerd.

Wie Harry Sacksioni 'enkel als sessiemuzikant' kent, is al bijna veertig jaar de draad kwijt. Sessiemuzikant was Harry alleen in de jaren zestig. Vanaf 1970 speelde hij in de band op het podium bij Herman van Veen (geen sessie, gewoon optreden) en vanaf 1975 geniet hij vooral als solo-artiest bekendheid. Een gitarist van wereldklasse in ons eigen land.

Stijn_Slayer
Ik ga in Januari naar Sacksioni, dan moet ik natuurlijk ook een plaat van hem hebben om me erop voor te bereiden.

Dat is deze geworden (5,90 voor mint-exemplaar!), ik sluit mij volledig aan bij mcouzijn. Geweldig mooi concert en wat een schitterend geluid.

MrGuitar240
Fantastisch dit. Sacksioni is mn favoriete fingerstyle speler. Tommy Emmanuel is misschien kwalitatief beter: techniek, composities en al die andere shit. Zn nummers zijn misschien ook mooier maar ik heb MEER met Sacksioni. Ik weet niet wat het is. Maar dit is een fantastische plaat.

MrGuitar240
Favorieten:

Here comes the sun
De telganger
Tranen
De lifter

Alhoewel ik prikklok ook erg leuk vind...