Edwin Jongedijk - Holt & Stoal (2016)

1 stem

8. Westerlee
  9. Johan
  10. Ding van Holt en Stoal
avatar van nlkink
Als ik dan toch bezig ben met Taneytown album Ashes To The Wind in te voeren dan pak ik Holt & Stoal van zanger/slaggitarist/componist Edwin Jongedijk meteen ook even mee, dacht trebremmit. Hartelijk dank hiervoor.
Ten opzichte van voorganger As Ik De Kaans Zol Kriegen hoor je dat Jongedijk zich ook in het Gronings (eigenlijk: Nedersaksisch) op compositorisch gebied verder heeft ontwikkeld. Zijn gruizige stem geeft de liedjes ook nog eens iets extra's mee qua intensiteit. Jongedijk is authentiek, en dat hoor je terug in zijn teksten. Liefhebbers van Daniel Lohues zouden dit ook eens moeten proberen. Mij heeft hij in iedrr geval overtuigd. Waardering volgt nog.

Hendrik68
Is deze nog beter dan de voorganger nlkink? Die vond ik ook al best wel goed, dan zou ik deze bijna blind kunnen bestellen. Oh Julia ken ik al wel en dat is al een heel plezierig nummer. Wel onhandig om dit niet op Spotify te zetten. Je hebt met dialect al een beperkt bereik als je niet de status van Lohues hebt, als je dan ook nog de rest van het land uitsluit door het niet te publiceren schiet je jezelf wel enigszins in de voet.

avatar van nlkink
Holt & Stoal vind ik persoonlijk als geheel weer wat beter dan de voorganger, Hendrik68. Overigens vind Jongedijk dat naar eigen zeggen ook, ik heb het hem zelf horen zeggen na een instore optreden bij de CD Afdeling van Warenhuis Vanderveen in Assen, maar dat zal misschien het gros van de artiesten over hun eigen creaties beweren .

avatar van trebremmit
Hendrik68 inmiddels staat dit album op spotify.