Stiltskin - The Mind's Eye (1995)

Label: East West

1. Intro (0:36)
  2. Scared of Ghosts (3:59)
  3. Horse (4:23)
  4. Rest in Peace (2:55)
  5. Footsteps (3:35)
  6. Sunshine & Butterflies (3:51)
  7. Inside (4:41)
  8. Illusion (3:49)
  9. America (3:18)
  10. When My Ship Comes In (3:50)
  11. Prayer Before Birth (4:43)
avatar van fish
Inside dreef nog even op de laatste echte grunge golven de hitparade in. Ik geloof dat die regelmatig op compilatie albums te vinden is.

Persoonlijk vind ik dit niet eens zo'n slecht album, zeker ook geen hoogstandje, maar het klinkt allemaal wel geklonken. Sunshine and butterflies heeft iets aangenaams, met name dat basloopje.

avatar van EmDee
fish schreef:

Sunshine and butterflies heeft iets aangenaams, met name dat basloopje.

Vind ik samen met Rest in Peace ook de mooiste nummers.

avatar van ToetnL
Een lekker album, geen hoogstaand werk.
De stem van Wilson is aangenaam om naar te luisteren en is ook een van de krachten van dit album.

Zo zie je maar weer, ieder zijn smaak. Staat zeker in mijn persoonlijke top 10, ik vind het jammer dat er geen deel 2 is gekomen..

avatar van c-moon
Mooie plaat.... "Inside" en "America" zijn toppers... maar ook "Rest in Peace" is mooi....

Neen, een vervolg kwam er niet.. Maar RAY WILSON doet ondertussen wel solo heel mooie dingen

Al is hij nu meer in het prog-straatje actief. En de man doet dat, met zijn fantastische stem, heel er goed...

En mocht u het vergeten zijn: hij zong ook het Genesis album "Calling All Stations" vol...

avatar van HammerHead
Inside, een typische one day fly. De rest van het album is wel aardig, maar bepaald geen klassieker.

avatar van freakey
Laatst weer eens beluisterd, was stuk beter dan ik in herinnering had... van 2,5* naar 3,5* verhoogt....

avatar van Don Cappuccino
Inside is wel een erg lekker nummer. De gitaarriff is wel enorm geinspireerd door de baslijn van Hey Joe van Jimi Hendrix.

mwaoh, wat niet

alleen jammer dat de rest van de plaat geen fluit aan is

avatar van Twinpeaks
One Trick Pony met Wilson als ijzersterke troef. Waar een hoop soortgelijke muziek uit die jaren nu nog wel overeind blijft ,valt dit toch wel door de mand. Inside is echter wel een klassieker en ook America kan nu nog . De rest valt genadeloos door de mand. Aardig album om in de wisselaar te gooien , maar om als geheel te beluisteren valt het niet mee. 2 sterren

avatar van BlauweVla
"Inside" lijkt qua opzet ongelooflijk op "Zombie" van The Cranberries. Of andersom, wie was eerder? Beide nummers vind ik tof trouwens.