Death in Vegas - Scorpio Rising (2002)

Electronic / Rock
Label: BMG

1. Leather (3:30)
  2. Girls (4:30)

met Susan Dillane

3. Hands Around My Throat (5:07)

met Nicola Kuperus

4. 23 Lies (3:49)

met Susan Dillane

5. Scorpio Rising (5:38)

6. Killing Smile (4:49)

met Hope Sandoval

7. Natja (3:50)
  8. So You Say You Lost Your Baby (3:01)

met Paul Weller

9. Diving Horses (5:11)

met Dot Allison

10. Help Yourself (10:32)

met Hope Sandoval

11. Natja [L.A.M.F. Mix] * (7:03)
  12. Natja (Zoo Station) * (6:47)
  13. XXX * (4:56)
  14. Diving Horses [BBC Evening Session 01/09/03] * (5:11)
  15. Leather Girls [BBC Evening Session 01/09/03] * (7:59)
  16. Hands Around My Throat [BBC Evening Session 01/09/03] * (5:48)
  17. 23 Lies [BBC Evening Session 01/09/03] * (3:55)
  18. Scorpio * (7:55)
  19. Scorpio Rising [Polyphonic Spree Mix] * (5:13)

met Liam Gallagher

20. Scorpio Rising [The Scientist Mix] * (4:31)

met Liam Gallagher

21. Scorpio Rising [The Scientist Dub Mix] * (4:20)

met Liam Gallagher

22. Scorpio Rising [Radio Edit] * (4:14)

met Liam Gallagher

23. Hands Around My Throat [UXB Mix] * (5:31)

met Telex, Percy X en Mark Broom

24. Hands Around My Throat [For the Throat Remix] * (7:26)

met Percy X en Mark Broom

25. Hands Around My Throat [Adult Remix] (5:23)

met ADULT.

Ik vond deze plaat nogal tegenvallen na de vorige 2 prachtige albums van DiV.

neo
Hands Around My Throat is toch wel een uniek nummer, hoe zou dat nou komen

avatar van titan
titan (crew)
Waarschijnlijk omdat de tekst jou zo aanspreekt! .

neo
nou nee

Hands Around My Throat zal wel in de Matrix hebben gezeten? Ik vind dat ook wel een gaaf nummer, maar het kan deze plaat niet redden.

ik ken alleen Girls van dit album, uit de soundtrack van Lost In Translation. Geweldig nummer.

Net ontdekt dat Hands Around My Throat gebruikt wordt in die prachtige reclame van de nieuwe Sony GSM reclame. Wat een unieke sound!!

De enige uitschieter van de plaat, wat mij betreft... Maar wle meteen een van hun allerbeste nummers.

herman schreef:

Na het album nog eens geluisterd te hebben, kom ik tot de conclusie dat Hands Around My Throat inderdaad het beste nummer van de cd is. Al is Girls eigenlijk even goed.

Ja, die is bij mij ook wel enigszins opgewaardeerd na Lost In Translation.

Dat nummer past ook perfect bij de sfeer van de film. Sofia is echt goed in het kiezen van haar soundtracks.

Dat had ik heel erg met My Bloody Valentine, dat nummer lijkt wel gemaakt voor de film. Yep, Sofia is briljant in haar muziekkeuze.

Kevin Shields van My Bloody Valentine heeft een drietal nummers geschreven voor de film.

Yep, maar ik bedoelde het nummer dat ook op Loveless staat.

herman schreef:

Yep, maar ik bedoelde het nummer dat ook op Loveless staat.

I Know, het nummer "Sometimes" bedoel je toch he?

Ja, die inderdaad. Maar we gaan ernstig offtopic.

Scorpio Rising werd bij ons gebruikt in een reclamespot voor Base (was eerder Orange). De spot werd nogal veel getoond op tv ed. Ik dacht iedere keer dat het wel een mooi Oasis nummer was. Totdat ik ergens las dat het van Death In Vegas was. Ik was erg blij dat Oasis het niet had geschreven .

tondeman
fijne plaat met gast optredens van weller en liam gallagher, die meteen voor de 2 beste platen op het album zorgen

Hands Around My Throat wordt toch gezongen door die zangeres van Adult?

bedoelde ''so you say you lost your baby'' waar weller op meezingt

tondeman schreef:
bedoelde ''so you say you lost your baby'' waar weller op meezingt

ik vraag me bij dat nummer af: wat is nou de meerwaarde die death in vegas aan dit nummer heeft toegevoegd? want het kan zo op een weller plaat geperst worden als het iets minder 'geproduceert' zou zijn...

tondeman
mwah, ik vind dit niet echt ''des Weller's'' klinken. als je alleen al de outro en die strijkers bekijkt... zeker de outro heeft toch wel een dikke Death in Vegas handtekening op zich staan.

sxesven
Heb deze plaat gekocht omdat ik Girls (te vinden op de soundtrack van Lost in Translation) prachtig vond, maar helaas had Scorpio Rising weinig te bieden. Leather en Girls zijn uitstekend, Hands Around My Throat is ook nog wel te verteren maar daarna passeert de ene na de andere afschuwelijke track de revue. Na Girls dacht/hoopte ik dat Death in Vegas een electro danwel shoegaze bandje zou zijn, maar op Scorpio Rising stijgt het gros van de tracks niet boven de gemiddelde britpop nummers uit. En laat ik nou geen britpop fan zijn. Jammer. 2*

avatar van c-moon
Leren kennen via.. Indochine... die bij de "Paradize" tour in 2002 "Natja" gebruikten als introtape...

Dus.. benieuwd naar die muziek van die introtape een en ander opgezocht en bij Death In Vegas uitgekomen, een paar CDtjs geleend van de Bieb en ik moet zeggen viel me reuze mee...

Sterke plaat..

avatar van dj maus
Toch raar dat ze Leather Girls op deze CD in twee stukken hebben gehakt. 't Is toch echt één track, voor mijn gevoel. Enfin, daarnaast nog het sterke Hands Around My Throat en het geweldige So You Say You Lost Your Baby, een cover van Gene Clarke, die inderdaad niet op een willekeurig Weller-album had misstaan.

Verder valt de plaat wat tegen, maar met 4 van zulke toppers (Leather en Girls dan maar als 2 gerekend) is de aanschaf toch wel gerechtvaardigd.

avatar van shimahero
YouTube - Death In Vegas feat. Hope Sandoval - Help Yourself

Help yourself out
Help yourself with what you need
Help yourself out
Help yourself when you dont need it'