Magnus - Best Of (2017)

met Tim Vanhamel

3. French Movies (3:57)
  4. Catlike (5:02)
  5. Jumpneedle (4:11)
  6. Soft Foot Shuffle (4:07)
  7. Regulate (3:29)

met Billie Kawende

8. Look at Us Now (4:04)
  9. Last Bend (3:44)

met Blaya

10. What It Is (3:05)
  11. Singing Man (3:52)

met Mark Lanegan

12. Assault on Magnus (7:13)
avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Als je dan toch per se een best of wil uitbrengen na amper twee albums en een handvol singles, vind ik het een bijzonder vreemde keuze om je grootste hit ("Singing Man") er enkel in een alternatieve versie op te zetten. Uiteraard mag die versie erop, maar waarom niet als bonustrack?

Zo mogelijk nog vreemder: waar zijn de singles "Hunter/Collector" (enkel verschenen op de gelijknamige en al lang niet meer te vinden EP) en "Slecht Gaan" (een non-album single in samenwerking met de Jeugd Van Tegenwoordig) in hemelsnaam gebleven?

avatar van CWTAB
CHIEP Hunter/Collector staat toch op The Body Gave You Everything? Op de ep staat enkel de radio edit hiervan (naast nog een remix).

Inderdaad onbegrijpelijk dat Slecht Gaan hier niet op staat. Kwestie van wat meerwaarde, 5 tracks (4 van Where Neon Goes want andere versie van Singing Man, feitelijk de enige meerwaarde) van de 2 albums & 2 van Look At Us Now.

Een vlugge cash-in met de feestdagen en een lelijke hoes ook

avatar van jokerman
De samenstelling laat te wensen over maar het blijft wel een lekker funky plaatje!

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Intussen heb ik uit een interview begrepen dat de heren voor de Mark Lanegan-versie van "Singing Man" zijn gegaan omwille van het incident met Tom Smith op Pukkelpop 2014. Die stond dat jaar met Editors op dezelfde dag geprogrammeerd als Magnus, maar weigerde mee te komen zingen tijdens hun optreden, iets dat Barman hem tot op de dag van vandaag nog steeds zeer kwalijk neemt.