Peter Godwin - Dance Emotions (1982)

Pop / Dance
Label: Polydor

1. Emotional Disguise [Extended Version] (4:15)
  2. Torch Songs [For the Heroine) (Extended Version] (5:35)
  3. French Emotions (2:30)
  4. Images of Heaven [Dance Mix] (5:00)
  5. Cruel Heart (3:12)
  6. Luxury [Extended Version] (5:26)
avatar van mafketel
Destijds was ik hier helemaal weg van, nu vind ik toch gedateerd klinken. Het accent waarmee hij zingt is wel weer leuk.

Ik had toch het idee dat meer mensen hierop gestemd zouden hebben.

Of is iedereen Peter Godwin vergeten ?

avatar van Gerards Dream
Dit album van Peter Godwin kocht ik destijds voornamelijk om het nummer Torch Song, omdat het was geproduceerd was door Midge Ure iemand die ik probeerde op de voet te volgen. De rest van het album is geproduceerd door Georg Kajanus.

Het album begint met Emotional Disquise. Een typisch voorbeeld van de New Romantics. Het doet wat denken aan het oudere werk van Spandau Ballet waar dan een vleugje Visage aan toegevoegd is. En dan Torch Songs waar het mij op doen was. Het zit wat in de buurt van Ultravox wat toe te schrijven valt aan de productie van Midge Ure. French Emotions is een track voor mij waar de gedachte opkomt dat ik op een fout feest ben beland.

Gelukkig wordt dit na het omdraaien van de plaat goed gemaakt. Images of Heaven is zo'n track waar een heerlijke drive in zit. Als ik in de auto zou zitten ging het gas erop. Cruel Heart is een track waar ik niets mee kan. Het doet me denken in een feesttent aanwezig te zijn waar ik egenlijk niet wil zijn. Luxury roept een beeld op van wat doelloos in een winkel rond te hangen.

Dit bovenstaande opschrijvende doet mij beseffen dat alleen de song die door Midge Ure is geproduceerd is echt goed te noemen is en dat Images of Heaven ook wat heeft, maar de rest is zo zo. Zal binnenkort de plaat nog een keer draaien om het sterren aantal te herzien.

avatar van Karmasin
Godwin was groot fan van Ultravox maar probeerde op Dance Emotions een brug te slaan tussen disco dansmuziek en de new wave-beweging. Gedeeltelijk gelukt maar als je Emotional Disguise of Images of Heaven keihard draait, begrijp je waar hij naar toe wilde. Hij produceerde ook eendagsvlieg Nathalie met het superknalnummer My Love Won't Let You Down.

avatar van unmudded lake
Dat heb ik ook wel met Images of Heaven. Eerste maal toen ik dit hoorde dacht ik toch vooral hmm niet slecht , beter gehoord.

Maar na twee drie vier maal is dit eenmaal in de flow zittend niet te versmaden.

Ik had deze nog eens opgelegd een half jaar geleden,
nu ik deze wederom hoor komt de track nog sterker uit de verf.
Een flow waaraan je moeilijk kan weerstaan.

Een topstukje in de synthpop van die tijd. En glimmen die synths

Het gevoel dat dat oergevoel wordt gecreëerd waaraan je je moeilijk kunt ontlokken.
Knap gedaan.

Leuk om te lezen dat My Love Won't Let You Down werd geproduced door Godwin.
Een '80s knaller van jewelste en een Belgische btw.