America - Here & Now (2007)

Label: Burgundy

1. Chasing the Rainbow (3:19)
  2. Indian Summer (3:26)
  7. Love & Leaving (3:40)
  8. Look at Me Now (4:06)
  9. This Time (3:59)
  10. Work to Do (2:54)
  11. All I Think About Is You (2:22)
  12. Walk in the Woods (4:11)
  13. Glass King * (3:47)

met Ryan Adams

14. Ventura Highway [Live] (3:45)
  15. Don't Cross the River [Live] (2:24)
  16. Daisy Jane [Live] (3:02)
  17. I Need You [Live] (2:32)
  18. Tin Man [Live] (3:46)
  19. Muskrat Love [Live] (3:07)
  20. Woman Tonight [Live] (2:28)
  21. Only in Your Heart [Live] (3:04)
  22. Lonely People [Live] (2:19)
  23. Sandman [Live] (6:23)
  24. Sister Golden Hair [Live] (3:25)
  25. A Horse with No Name [Live] (4:18)
totale tijdsduur: 1:24:41 (1:28:28)
een knap staaltje na zoveel jaren...

Hakon

Pieter Paal
Op de live-nummers13 t/m 24 laat America horen dat ze 'in concert' nog steeds de moeite waard zijn.

Fijne cd.
duidelijke invloeden van Andy Chase (Brookville)
typische relaxed californische muziek

Vandaag deze cd maar eens opgezet. Ik had um al een tijdje liggen, maar door het grote aantal cd's wat ik tegelijk met deze cd kocht raakte hij een beetje vergeten.
Deze zonnige herfstdag leek me wel geschikt voor een nummer als 'indian summer'. En dat was het eigenlijk ook wel. Zonnige, warme muziek die qua sfeer prima past bij de hoogtijdagen van America. Heel erg bijzonder wordt het helaas nergens, deze cd mist een 'ventura highway' of 'horse with no name', of anders toch een nummer om de sleur een beetje te doorbreken. Dat gebeurt mijns inziens eigenlijk alleen bij 'Glass King', het bonusnummer op cd 1, helemaal achteraan weggestopt.
Het zijn bijna allemaal wel aardige tot leuke nummers, maar het kabbelt wel een beetje voort.
Er zit een tweede cd bij met live-uitvoeringen van alle grote hits. Prima uitgevoerd, maar het maakt nog duidelijker dat een dergelijk nummer op de eerste cd de zaak wat interessanter had gemaakt.

Geweldige come-back van America. Elk nummer is een pareltje en kan zich meten met het beste dat in de begin jaren 70 hebben uitgebracht. Vooralsnog kan ik geen uitschieters noemen, omdat elk nummer me heel erg heeft geraakt. Erg hoopvol dat er in deze tijd nog zulke goede muziek te vinden is. Hopelijk brengen ze nog een CD uit, maar dit zou wel eens het laatste album kunnen zijn.

avatar van Madjack71
Ik houd van de lome, zwoele zomerse avonden muziek waar America vooral begin jaren zeventig een patent op leek te hebben. Halverwege de jaren zeventig werd het al wat gezapiger, maar was er tussen het zoet nog genoegs schoons te ontdekken. De jaren tachtig waren muzikaal gezien een dieptepunt voor de muziek van America, wat ze i.m.o zo sterk maakten; de warme klanken van de akoestische gitaar, samenzang en meeslepende melodieën werden ingeruild voor dertien in een dozijn middle of the road sky radio muziek. Gelukkig wisten ze zich in de jaren negentig wat te herpakken wat uiteindelijk tot dit degelijke here & now resulteerde, met daaraan gekoppeld een reeks live uitvoeringen van de vele mooie nummers die ze zeer zekers gemaakt hebben.

WPE
tja, het is natuurlijk nogal "veilige" muziek. Maar: erg mooi, ik mag dit wel. Het is namelijk ook behoorlijk romantische muziek en daar hou ik wel van (op zijn tijd). De bonus cd live is sowieso ook de moeite waard. Je hoort alle bekende nummers live de revue passeren, en ze klinken bijzonder goed.