Ella Fitzgerald - Ella at Zardi's (2017)

Alternatieve titel: Live at Zardi's 1956

1 stem

Jazz
Label: Verve

1. It All Depends on You (2:26)
  2. Tenderly (3:14)
  3. Why Don't You Do Right (3:27)
  4. Cry Me a River (4:06)
  5. In a Mellow Tone (2:50)
  6. Joe Williams's Blues (2:44)
  7. A Fine Romance (2:25)
  8. How High the Moon (3:34)
  9. Gone with the Wind (4:37)
  10. Bernie's Tune (3:57)
  11. 'S Wonderful (1:48)
  12. Glad to Be Unhappy (2:53)
  13. Lullaby of Birdland (2:31)
  14. The Tender Trap (3:04)
  15. The Angels Sing (3:33)
  16. I Can't Give You Anything but Love (4:19)
  17. Little Boy (1:46)
  18. A-Tisket, A-Tasket (2:27)
  19. My Heart Belongs to Daddy (3:10)
  20. Airmail Special (5:14)
  21. I've Got a Crush on You (3:16)
avatar van heartofsoul
Dit is een live-registratie van het levendige optreden van Ella Fitzgerald in de befaamde club i]Zardi's[/i] in Los Angeles in 1956. Bedoeld om haar overgang naar Verve Records onder de aandacht te brengen en te markeren. Verve werd door Norman Granz in het leven geroepen, vooral om de carrière van Fitzgerald in goede banen te leiden. Granz vond namelijk dat Decca haar niet het goede repertoire liet opnemen, en nadat hij al enige tijd haar manager was, contractueerde hij haar en was vervolgens verantwoordelijk voor de productie van een hele reeks prachtige albums.

Heerlijk om Ella zo ontspannen, en heel direct in contact met haar publiek te horen. Ze zingt hier vooral standards, en het niveau van haar vertolkingen is hoog (onnodig om te zeggen eigenlijk). Als ik dan toch iets te klagen heb, dan is dat over het feit dat ik de begeleidende musici ook wel had willen horen soleren. Nu ligt de aandacht geheel bij Fitzgerald, wat het afluisteren van de cd toch wat minder spannend maakt.