Immolation - Shadows in the Light (2007)

Label: Listenable

1. Hate's Plague (2:50)
  2. Passion Kill (3:41)
  3. World Agony (3:55)
  4. Tarnished (3:36)
  5. The Weight of Devotion (4:20)
  6. Breathing the Dark (4:00)
  7. Deliverer of Evil (3:45)
  8. Shadows in the Light (3:44)
  9. Lying with Demons (4:33)
  10. Whispering Death (6:05)
avatar van Edwynn
Immolation staat altijd garant voor kwaliteit. Een anker muurvast in de woelige death metalzee. Zowel op plaat als op de planken. Ik heb ze ooit eens Cradle Of Filth finaal van het podium zien spelen, al dacht de aanwezige, met verf besmeurde tienerjeugd daar volgens mij anders over. Enfin, Shadows In The Light lijkt wat technischer van aard te zijn dan het overige materiaal. Dat gaat ten koste van het occulte randje dat Dawn Of Possession bijvoorbeeld wel had, maar de sterkte van het materiaal compenseert dat gemakkelijk. De voor Immolation typerende depressieve solo's zijn gebleven en weer net zo mooi en net zo uitstekend gedoseerd als altijd. Als je een beetje van deat metal houdt, val je hier beslist geen buil aan.

avatar van Bouvier666
Edwynn schreef:

Was dat in de HMH in A'dam op 18-05-2003?
Daar was ik ook bij, in eerste instantie voor CoF, maar na die show had Immolation er een fan bij.
Ik heb toen direct daarna Unholy Cult gekocht.
Maar ze hebben die show op DVD uitgebracht onder de naam Bringing Down The World waar overigens ook nog een bonus van een optreden uit Tilburg van 22-12-2002 opstaat. Leuk dat ik een optreden van een band die ik heb meegemaakt thuis weer kan herbeleven.