Steven Wilson - Last Day of June (2017)

Electronic / Rock
Uitgebracht in eigen beheer

1. Some Things Cannot Be Changed (2:58)
  2. That Day by the Pier (3:58)
  3. There Must Be a Way (1:17)
  4. The Last Day of June (8:18)
  5. Suspended in Me (1:09)
  6. Driving Home (1:39)
  7. I’m Still Here … (1:35)
  8. The Boy Who Lost His Friends (2:16)
  9. The Crib (1:05)
  10. Time for a New Start (3:27)
  11. Suspended in You (1:18)
  12. Under the Shadow of My Father (1:29)
  13. Accept (4:13)
  14. Deceive (1:07)
  15. Together, Forever Again (3:52)
avatar van meneer
Eerste luisterbeurt achter de rug. Natuurlijk herkenbaar (en ergens ook nieuw) maar het is wel heel, heel erg (filmisch) mooi.

Maar weer eens gaan gamen (zeer, zeer lang geleden), lijkt mij een bijzondere ervaring met deze muziek.

Hoedijk
Een lang verwachte wens van Steven Wilson was om een soundtrack te maken. Het is alleen niet bij een film, maar bij een game die gemaakt is op basis van de clip bij Drive Home, die Hajo Müller en Jess Cope zo mooi hebben vormgegeven. Dit album bevat materiaal afkomstig van z'n eerste vier solo albums, aangevuld met Bass Communion werk. Wel allemaal instrumentaal uitgevoerd en alleen digitaal uitgebracht. Deze regenachtige zondagmorgen lijkt me een geschikt moment om het voor het eerst te beluisteren.

avatar van dynamo d
Als het een soundtrack is moet dan niet hier genre 'score' worden vermeld? Te meer, daar het filmische muziek is.

avatar van Ste*
Zit 'm nu te luisteren (ook meegekeken met hoe mijn vriend de game speelde). Vind het echt prachtig. Zijn muziek ademt zoveel sfeer. Vooral 'The Last Day of June' (is Routine in de instrumentale versie) en 'Time for a New Start' zijn prachtig.