Gwenno - Le Kov (2018)

Pop / Electronic
Label: [PIAS]

1. Hi a Skoellyas Liv a Dhagrow (5:34)
  2. Tir Ha Mor (4:10)
  3. Herdhya (2:48)
  4. Eus Keus? (4:59)
  5. Jynn-Amontya (5:50)
  6. Den Heb Taves (6:21)
  7. Daromres Y'n Howl (3:16)
  8. Aremorika (3:10)
  9. Hunros (2:32)
  10. Koweth Ker (5:42)
avatar van Ataloona
Die singles waren al vrij prima, maar wat komen ze goed tot hun recht op het album. Zeer fijn hallucinant plaatje. Aan die sfeer draagt ook dat unieke dialect bij. Vooral die afsluiter is genieten. Wat dreigender en intenser dan de rest van het album, maar ergens bouwt het hele album ook daarnaar toe. Het bijzonder psychedelische Den Heb Taves is een tweede favoriet. Lekker trippy.

avatar van ArnoldusK
Wat een sterk album. Doet me erg denken aan Cate Le Bon's werk en wellicht zelfs een vleugje Efterklang.
Maar dan weer een beetje Jane Weaver-electro er doorheen. En dat allemaal superstrak gemixt en telkens interessant.