Musiq Soulchild - Luvanmusiq (2007)

Soul / R&B

10. Takeyouthere (4:55)
  11. Lullaby (4:19)
  12. Greatestlove (4:46)
avatar van Reijersen
Dit is HET album waar ik dit jaar het meest op dit te wachten. BUDDY is een heerlijke en verrassende single. Releasedatum is 13 maart.

Harco
Benieuwd! Hij heeft Soulchild er weer achter geplakt?

Harco schreef:
Benieuwd! Hij heeft Soulchild er weer achter geplakt?

Ja dat heeft hij

BUDDY belooft in ieder geval al veel goeds.

Hij is binnen!!!

Harco
Ik moet 'm nog steeds beluisteren.

avatar van Reijersen
Musiq heeft Soulchild weer achter zijn naam geplakt en is weer terug met een nieuwe cd. Persoonlijk ben ik altijd een groot liefhebber geweest van de laidback nu-soul van Musiq. Dat is bij dit album niet anders.
Musiq wordt zo onderhand de koning van laidback nu-soul. Het album is loopt van mooie slowjams tot up-tempo en meer funky nummers en weet wederom erg goed te vermaken. Musiq doet niet aan overdreven stemakrobatiek en weet precies tot welk bereik zijn stem in staat is. Dat is zijn grote kracht, zelfkennis. Daarnaast verveelt het album nooit en krijgt het 4,5 dikverdiende sterren van mij.

Goreng
Het enige wat ik van dit album kan zeggen is; he did it again... beter dan soulstar

Goreng schreef:

Neen, niet beter als Soulstar Maar wel hebben al zijn albums een zeer hoog niveau.

Ziel
Pracht cd van Musiq. Hij is terug en doet dat goed. Het blijkt dat ze in de US of A ook lang hebben gewacht op deze cd gezien zijn "van niet op één notering" in de albumcharts aldaar.

Hee, Cool! Nieuwe cd! Meteen gehaald.
Alhuwel kende het nummer Buddy al heel lang. Raar.
Maar rest ga ik even beluisteren!

Reijersen schreef:

haha ja soulstar is idd net wat beter, ik was laatst soulstar weer aan het luisteren en is toch wat beter ja, maar luvanmusiq vind ik wel een nr.2

Goreng schreef:

Dan moet je toch echt ook nog even naar Juslisen en Aijuswanaseing luisteren.

Persoonlijk vind ik dit:
2. Soulstar
3. Luvanmusiq
4. Juslisen

Goreng
ik wilde net mn vorige editen haha, hoe kon ik zeggen dat ie beter was dan soulstar, maar weet je na een lange tijd weer iets nieuws van musiq, i got caught up i guess..

oke ja ik vind:

1. soulstar
2. luvanmusiq
3. aijuswanaseing
4. juslisen

ik vind luvanmusiq net wat beter dan aijuswanaseing omdat hij bij mij net wat lekkerder weg luistert en de inhoud van de tracks.

Vind dit na aandachtig beluisterd te hebben toch echt ze minste album.
Maar ik moet het allemaal nog wat beter beluisteren hoor, maar tot nu toe dan.
Vind het allemaal zo soft en niet swingend of echt mooie balleds. Zoals vorige albums wel waren/hadden.
Nummers zoals L is gone and 143. Dat zijn de toppers.
Leukste nummers: Buddy, Take you there, Mary Go Round,
Used to love her.

Mijn top 4 van zijn albums is dit:

2. SoulStar
3. Juslisen
4. Luvanmusiq

yasper schreef:
Musiq heeft me echter nooit helemaal weten over te halen, wellicht met dit plaatje?

Zal voor jouw wel een 3 a 3,5-je worden Yasper

Ms. Philly (nr. 2) is zeker het beluisteren waard.

0529
Geweldig album! Heb hem nu een paar keer gehoord en het blijft mooi. Tot nu toe een 4,5 voor dit album maar dat kan nog veranderen!

Veertje007 schreef:
Vind dit na aandachtig beluisterd te hebben toch echt ze minste album.
Maar ik moet het allemaal nog wat beter beluisteren hoor, maar tot nu toe dan.
Nummers zoals L is gone and 143. Dat zijn de toppers.
Leukste nummers: Buddy, Take you there, Mary Go Round,
Used to love her.

Mijn top 4 van zijn albums is dit:

2. SoulStar
3. Juslisen
4. Luvanmusiq

haha mary go round is van een andere cd, foutjeee

Social_Mask
Als eerste wil ik Reijersen bedanken. Door hem kon ik dit album beluisteren.

Hij heeft een leuke stem, maar op een gegeven moment werd het me te veel. Te R&B achtig. Misschien dat ik na een aantal luisterbeurten mijn mening kan veranderen.
Maar voor nu:

Buddy blijft lekker.

avatar van jelmer19
''Betterman'' vind ik de topper van de cd, samen met ''MS philadelphia''

avatar van Chuck Taylor
Wow, laatst Musiq Soulchild live gehoord in de Marcanti in Amsterdam. Wat kan hij performen zeg, ongelofelijk, zo prachtig was het

Musiq Soulchild Van A tot Z klopt het helemaal geweldige stem geweldige beats rnb soul flow een 5 voor deze artist 1 van zijn beste albums

avatar van joyce19791
Deze man ondekt door zijn featuring op India.Arie's nieuwe album.
Dit is het eerste album van hem wat ik beluister.
Wat een stem!
Heeft deze man nog nooit een hit gehad in Nederland?
Zo niet, dan verbaasd mij dat, want er zijn slechtere soulzangers die wel hits scoren.

joyce19791 schreef:
Deze man ondekt door zijn featuring op India.Arie's nieuwe album.
Dit is het eerste album van hem wat ik beluister.
Wat een stem!
Heeft deze man nog nooit een hit gehad in Nederland?

Grootste hit zal Just Friends (Sunny) van zijn eerste album zijn. Voor de rest weinig in de hitlijsten gestaan in Nederland. Maar ach, dat is misschien ook wel beter

avatar van kemm
Duidelijk minder dan z'n voorgangers. Ik heb het gevoel dat ik het nu wel gehoord heb. Al zijn albums gaan ook steeds over hetzelfde. Niets meer vernieuwend hierop te vinden. Je kan niet zeggen dat Musiq Soulchild slechte muziek maakt, maar tot hiertoe heeft nog niets me kunnen aansporen om zijn nieuwste album in huis te halen.