Liverpool (2008)

Alternatieve titel: The Number Ones Album

geen stemmen

Label: EMI

1. Atomic Kitten - Anyone Who Had a Heart (3:15)
  2. The Farm - Needles and Pins (3:35)
  3. Ian McNabb - Woman (3:52)
  4. Thea Gilmore - You Spin Me Right Round (3:50)

met Mike Cave

5. Elvis Costello en Amsterdam - Don't Throw Your Love Away (2:56)
  6. The Scaffold - 3 Shirts on a Line (3:54)
  7. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Whole Again (3:29)
  8. Anthony Hannah - Relax (4:28)
  9. Sonia - She Loves You (2:46)
  10. Eton Road - From Me to You (2:45)
  11. China Crisis - Starry Eyed (2:57)
  12. The Real Thing - Eleanor Rigby (4:58)
  13. Kush - You're My World (3:21)

met Natasha Hamilton

14. Garry Christian en Desa Basshead - My Sweet Lord (4:23)
  15. Sonny J - A Hard Day's Night (3:31)
  16. Shack - Day Tripper (4:16)
  17. Thomas Lang - You'll Never Walk Alone (3:03)
  18. Brian Nash - The Power of Love (4:57)

met Connie Lush

19. Digsy & The Sums - Paperback Writer (3:09)
  20. The Real People - Hey Jude (5:11)
  21. The Talk Abouts - Imagine (2:58)

met Liz McClarnon

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Dankzij deze verzamelaar weet ik dat Andy en Stuart van OMD indertijd Atomic Kitten hebben opgericht en ook verschillende singles voor de groep hebben geschreven, waaronder "Whole Again".
Wist jij dat, dazzler?

avatar van dazzler
CHIEP schreef:
Wist jij dat, dazzler?

Ja hoor.

Whole Again is ironisch genoeg de enige nummer 1 hit die Andy McCluskey in de UK wist te scoren.

Maar toen Atomic Kitten een kip met gouden eieren bleek, nam het management de groep uit handen.
Er werden hits gescoord met covers en McCluskey kon zijn nieuw materiaal nergens meer kwijt.

Deze frustraties schreef hij van zich af in het OMD nummer New Babies: New Toys.

avatar van Poles Apart
Jammer dat Sander Westerveld er niet op staat, toch ook een paar jaar de Number One van Liverpool

Is de OMD versie van "Whole Again" trouwens nog te pruimen?

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Klinkt imho als een demo: OMD - Whole Again - YouTube

avatar van Parlotones
In 1975 had je een bandje dat zich Amsterdam noemde en tenminste 1 album gehad genaamd Amsterdam. En onder dat album word er naar deze verzamel album verwezen, maar het gaat hier om een andere band die zich even ook Amsterdam genoemd heeft. Het gaat om Ian Prowse wel uit Liverpool. Hij heeft ook een band gehad wat luisterde naar Pele.