Dirtmusic - Bu Bir Ruya (2018)

Wereld / Electronic
Label: Glitterbeat

1. Bi De Sen Soyle (7:57)

met Brenna MacCrimmon

2. The Border Crossing (5:42)
  3. Go the Distance (6:50)
  4. Love Is a Foreign Country (4:36)

met Gaye Su Akyol

5. Safety in Numbers (6:44)

met Brenna MacCrimmon

6. Outrage (6:44)

met Görkem Şen

7. Bu Bir Ruya (3:37)

met Görkem Şen

Dirtmusic heeft al wat albums op naam staan en schuwt de samenwerking met andere artiesten zeker niet.
Hier is Turkije in het vizier door het werken met Turkse artiesten en de opnames in Istanboel.
Het geheel is een eclectische mix tussen moderne 'westerse' klanken en meer traditionele Turkse muziek (alhoewel dat niet eens zo heel uitbundig gebeurt, eerder subtiel).

Mooi gedaan. Stuwende songs, geheimzinnig en nog vrij donker.
Safety in Numbers doet me heel erg aan Massive Attack denken.

Toch weet het mij als geheel (nog) niet helemaal te boeien. Het is een flow waar je in moet zien te geraken en dat lukt de ene keer wat beter dan de andere.

Absoluut een sterk album, maar de tijd zal leren of dit voor mij een blijvertje gaat blijken te zijn of niet.

avatar van Sater
Waar heb je deze gehoord, aERodynamIC?

Sater schreef:
Waar heb je deze gehoord, aERodynamIC?

Te vinden als pindakaasversie ?

avatar van Sater
Ah, ok. Dan wacht ik rustig op mijn preorder!