Joan Baez - The Best Of, with Bill Wood & Ted Alevizos (1963)

Folk

4. Lowlands
  5. Kitty

6. Travelin' Shoes

met Bill Wood

7. Astrapsen (The Sun Is Risen)

met Ted Alevizos

13. John Henry

14. Walie Walie

met Ted Alevizos

avatar van Koerok
Eerste album van Joan Baez, eerder uitgebracht onder titel Folksingers 'Round Harvard Square. Hier nog wat info op Wikipedia. Een mooie plaat en een must voor ieder folkliefhebber. Ben nog steeds op zoek naar een digitale versie.

Harald
Koerok schreef:

Nooit gezien of van gehoort. Volgens mij was haar eerste LP Joan Baez uit 1960. Haar tweede LP, released in 1961, heeft dan ook de title Joan Baez 2 gehad. Ik denk hier klopt iets niet.

avatar van indana
Dit album stamt uit 1959, althans opgenomen! (volgens Joans eigen, onvolprezen, website) Dit album is in 1963 uitgegeven onder de naam The Best of Joan Baez met 4 nummers minder te weten : Le Chavel Dans La Beignoire, Bold Soldier, Rejected Lover, en Lass From The Low Country. Op aandrang van Joan Baez zelf is het album uit de handel gehaald Haar eerste officieel stamt uit 1960 overigens. Neemt niet weg dat hier mooie muziek op staat. De digitale versie zal gezien de toenmalige stellingname van Baez nog wel even op zich leten wachten.....

Harald
indana schreef:

Okay, dit verhaal ken ik trouwens ook. Dit wil zeggen dat hier wel haar eerste opnames staan maar niet in 1959 released maar wel in 1964? Kijken of ik deze plaat ergens tegen loop, ben beniewed.

avatar van indana
De eerste opnames inderdaad (althans voor zover ik weet) en in 1963 (niet in 1964 dus) uitgegeven maar niet geauthoriseerd door Baez zelf, die het vervolgens uit de handel liet halen.
Het zal niet meevallen dit op de kop te tikken maar succes.