Twelve Thousand Days - From the Walled Garden (2006)

1 stem

Electronic / Folk
Label: Shining Day

1. Who Lives Here (3:36)
  2. Ballad of the Cutty Wren (7:45)
  3. Song of Slowsand (2:57)
  4. Monument and Effigy (4:10)
  5. All Will Fade (3:06)
  6. Sparklenight (5:04)
  7. Cries Distant Calling (4:06)
  8. Thistles (5:30)
  9. The Cruel Mother (8:33)
  10. Miracles Beginning (8:14)
Het wordt niet makkelijk gemaakt albums te plaatsen die maar een kleine oplage hebben, en waarbij vooral de afbeelding van de hoes continu wordt afgekeurd. Na vele pogingen toch gelukt... Op zich vind ik dat wel jammer dat de eisen zo hoog liggen, want juist veel spannende eigenzinnige muziek wordt in kleine oplagen uitgebracht en soms ook zelf door artiesten zelf. Dit is het derde album van twelve thousand days, de band van Alan Trech en Martyn Bates. Dit levert weer prachtige sferische muziek op, de elektronische en akoestische klanken van Trench en Bates met de alles herkenbare zang van Martyn Bates erover. Recensies zijn lyrisch, door heel Europa heen, het wordt herkend door een klein groepje liefhebbers. De muziek valt niet in een hokje te plaatsen, freak folk, ambient, electronico, het komt allemaal langs maar is toch een eenheid. De eerste plaat van deze groep wordt steeds afgekeurd door MM , maar de ep is intussen wel geplaatst.