Dawn Ray'd - The Unlawful Assembly (2017)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Fire Sermon (4:28)
  2. The Abyssal Plain (4:13)
  3. Future Perfect Conditional (4:20)
  4. Emptiness Beneath the Great Emptiness (3:17)
  5. A Litany to Cowards (3:10)
  6. The Ceaseless Arbitrary Choice (4:46)
  7. Held in a Lunar Synthesis (4:28)
  8. Strike Again the Hammer Sings! (4:32)
  9. Island of Cannibal Horses (5:07)
  10. A Thought, Ablaze (5:28)
avatar van Don Cappuccino
De Roadburn line-up bevat ieder jaar flink wat bands die ik niet ken. Dawn Ray'd was de eerste die ik heb beluisterd. Een Britse band met een duidelijk politiek standpunt: anarchisme en anti-fascisme. Er zit flink wat kracht in de muziek, maar het songmateriaal blijft daar duidelijk bij achter. De sound doet mij denken aan een minder goed uitgewerkte Panopticon die trouwens ook op Roadburn zullen spelen. Razende blackmetal met een flinke folky slag, vooral bijgedragen door de zwierige melodieën van de viool. Aan het begin is dat behoorlijk overtuigend, maar na een aantal nummers hoor je constant dezelfde structuur. De neo-folkachtige nummers zijn redelijk. Zeker geen slechte plaat, maar hij komt ook niet boven de middelmaat uit. Drie sterren.

avatar van Lau1986
Elke keer als ik de omschrijving van deze band lees, dan denk hmm interessant. (Black metal met folk invloeden). De omschrijving klopt zeker, maar helaas weet het mij nergens te grijpen. Naar mijn idee mist het gevoel.