Elton John - Lady Samantha (1980)

Label: DJM

1. Rock and Roll Madonna (4:09)
  2. Whenever You're Ready (We'll Go Steady Again) (2:47)
  3. Bad Side of the Moon (3:10)
  4. Jack Rabbit (1:49)
  5. Into the Old Man's Shoes (4:03)
  6. It's Me That You Need (3:59)
  7. Ho! Ho! Ho! (Who'd Be a Turkey at Christmas) (4:03)
  8. Skyline Pigeon (3:51)
  9. Screw You (4:41)
  10. Just Like Strange Rain (3:44)
  11. Grey Seal (3:33)
  12. The Honey Roll (2:57)
  13. Lady Samantha (3:02)
  14. Friends (2:24)
Pieter Paal
Leuke verzameling van singles en b-kantjes.
De herziene CD-versies hebben deze nummers ook als bonus tracks erop staan.
Ik heb deze LP zoals hierboven afgebeeld is, maar ook als 'The Elton John songbook' met 2 tracks minder.
De single-versie van 'Grey seal' vind ik toch beter.
'Skyline pigeon' is een wonderschoon nummer.
Rocken kon Elton toen ook nog op 'Rock and roll Madonna' en 'Screw you'.
Heel grappig is 'Ho! Ho! Ho! (Who'd be a turkey at Christmas)'.
Er is ook nog de dubbel-cd 'Rare masters' met al deze nummers en overige singles + de soundtrack van 'Friends'.

avatar van heartofsoul
Kan me nog herinneren dat ik op het oude Radio Luxembourg (208 middengolf) het prachtige Lady Samantha had gehoord, maar de naam van de groep, zo vertelde ik in mijn enthousiasme aan een vriend, had ik niet goed kunnen horen. Dat moet dus in 1969 zijn geweest. Deze compilatie met oudere nummers van Elton John werd in 1980 uitgebracht, en die elpee heb ik tamelijk vaak beluisterd, evenals zijn eerste reguliere album Empty Sky. Het luistert nog steeds goed weg, en er staan naast het titelnummer nog een paar goede nummers op, zoals Bad Side of the Moon of Just Like Strange Rain. Maar eigenlijk zijn alle nummers op deze compilatie op zijn minst goed te verteren, vooral op een rustige zondagochtend.