Shakespear's Sister - Hormonally Yours (1992)

Label: London

1. Goodbye Cruel World (4:06)
  2. I Don't Care (4:16)
  3. My 16th Apology (4:15)
  4. Are We in Love Yet (3:34)
  5. Emotional Thing (3:47)
  6. Stay (3:48)
  7. Black Sky (4:17)
  8. The Trouble with Andre (4:03)
  9. Moonchild (4:26)
  10. Catwoman (3:58)
  11. Let Me Entertain You (5:14)
  12. Hello [Turn Your Radio On] (4:02)
avatar van Pauluzz de BK
Jeugdsentiment. Het klinkt als gisteren. Een blik op de kalender doet me realiseren dat het toch wat langer geleden is..
Favorieten:
Hello (Turn your radio on)
Black Sky
Goodbye Cruel World.

avatar van musicfriek
Voor mij is Stay is de absolute topper van dit album!!! Waanzinnig kippenvelnummer!!

avatar van Pauluzz de BK
Goed nummer, maar destijds doodgedraaid waardoor ik het nog steeds minder waardeer. Het nummer is ook uiteindelijk een van de redenen van het uiteen vallen van de groep. (Siobhan wilde per se de lead zijn, maar Marcella mocht dan "nou vooruit dan" de lead doen van Stay. En prompt hun grootste hit.. Arme Siobhan zag vast groen- en geel.. )

avatar van musicfriek
Misschien veel gedraaid, maar qua vergelijking met de rest van de nummers steekt het er voor mij met kop en schouders bovenuit. Hello vind ik gewoon zwak te noemen. maar goed, da's mijn mening....

avatar van Pauluzz de BK
Inderdaad smaken verschillen. Ik vind Hello juist tekstueel sterker met aangename rijmvondsten. Het raakt me meer. Stay vind ik veel algemener, commercieler, waardoor ik het juist vlakker vind. Ik merk (in het algemeen overigens) dat ik het meer in het experiment zoek, het hoekige, het rauwe, het niet doorsnee. DAT vind ik spannende muziek.
Maar nogmaals, er is geen goed en geen fout en het feit dat een track een vette hit is wil nog niet de kwaliteit ervan bewijzen. (integendeel zou ik zelfs willen beweren, tenzij je van K3, JLo en Jan Smit houdt, maar das weer een ander verhaal)

avatar van musicfriek
In Nederland was Stay nou niet bepaald een vette hit. De plaat kwam maar tot 26 in de top 40. You're history deed het dan beter. Ben het absoluut niet met je eens dat Stay vlakker en commercieler is. Alleen maar omdat jij vindt dat het een grote hit is geweest? Vind het nummer juist anti-commercieel. Zoals deze hoor je ze niet vaak jammer genoeg. Enfin, ik zal er niet over doorgaan, ik blijf Stay het mooiste vinden en jij Hello. Klaar. Haha!

Hahaha inderdaad. I rest my case. Maar even nog:
In de UK heeft Stay wekenlang op 1 gestaan. (itt tot Hello) dus best wel vette hit. (nee in Nederland niet nee, maar tot 26? ik dacht dat ie veel hoger stond? top 10 enzo? Nou ja ik keek toen al niet om naar de top 40)

avatar van grovonion
Moonchild, Hello en vooral Stay houden deze plaat recht. De rest klinkt in de tussentijd lichtjes verouderd.

Ik was wel benieuwd of Siobhan zich staande kon houden buiten Bananarama. Ik heb altijd het idee gehad dat haar aandeel daar erg klein was (ze zag er wel het lekkerste uit).
Maar ben dan toch aangenaam verrast door Shakespear's Sister. Het andere album van hun ken ik niet; op You're History na. En dat is ook een geslaagd nummer.

Ik vind dat dit album zelfs raakvlakken heeft met Cocteau Twins, en dat is zeker een compliment.

avatar van Snakeskin
Destijds door mij in een opwelling aangeschaft en daartoe aangespoord door "stay", die ter promotie van dit album gediend heeft. Later na een enkele draaibeurt weer van de hand gedaan zonder dat het een indruk heeft achtergelaten.

avatar van musicfriek
Vind dit album toch wel heerlijk eigenzinnig. Vooral de video's zijn erg de moeite waard. Goodbye Cruel World vind ik een genot om naar te kijken. En begin zowaar Hello ook wat meer te waarderen

Zou het door haar echtgenoot komen.
Dave Steward die gevraagd heeft een andere kant op te gaan.
Moe van de commerciële uitbuiting van Bananarama.
Terug naar de roots.
Ooit begonnen als achtergrondzangeres bij een verkapte afsplitsing van The Specials.
Wat meer op een alternatief publiek gericht.
Via de platenkast van manlief in contact gekomen met Cocteau Twins.
Al kwam hun Heaven Or Las Vegas zelfs na het debuut van Shakespear’s Sister.
De vergelijkingen liggen er voor mij dik boven op.

En waar komt die Marcella Detroit opeens vandaan?
Nooit van gehoord.
Blijkbaar heeft ze met veel grote artiesten gewerkt.
Via Bob Seger bij de band van Eric Clapton.
Bette Midler, Alice Cooper en Aretha Franklin worden tevens in haar Curriculum Vitae genoemd.
Nu deze unieke samenwerking.
Het hoge geschoolde geluid van Detroit past wonderbaarlijk goed bij het sensuele druggy duidelijk minder geschoolde van Siobhan Fahey.

Was Sacred Heart nog een aangename kennismaking.
Bij Hormonally Yours was het totaalplaatje af.
Nadat echtgenoot zich na het succes met Candy Dulfer steeds verder naar de achtergrond pingelde.
Kwam hier met Stay de grote en terechte hit.
Al speelt de prachtige videoclip daar ook een grote rol in.
Wat is Siobhan mooi als De Engel Des Doods.
Overtuigd Marcella als treurende, bijna rouwende weduwe.
Maar zelfs zonder dit beeld staat het als een huis.

Helaas was hierna de koek wel op.
De solo carrière van Detroit kwam niet echt van de grond.
Siobhan kwam vorig jaar nog met een vervolg op dit album.
Mij en blijkbaar velen anderen is dit feit totaal aan voorbij gegaan.

avatar van Madjack71
Stay is een sterke popsong met dito clip, de rest van het album is ook wel aardig met nog een positieve vermelding voor Hello.

avatar van willemdeux
In mijn collectie kwam ik deze cd weer tegen. Jaja, wat was Siobhan een aantrekking voor me, vooral in de clip "stay". Net in de periode dat alles zwart was en net zij zo speelt in de clip. Ben gelijk het clipje weer gaan bekijken en het doet nog steeds iets : )

Leuk omschreven: de engels des doods

Deze heb ik laatst meegenomen van een beurs voor de twee bekende singles . Ik had ze al op cd single ,maar had me nooit in het album verdiept. Nu voor een mooi prijsje weten te scoren en ik ben er blij mee. De singles blijven wel de uitschieters hier ,maar het geheel is toch een mooi plaatje met het hele pallet aan kleuren. De gekte , de schoonheid en de romantiek is hier vertegenwoordigd. En wat was die Siobhan een lekker ding toendertijd. Lekker degelijk album wat anno 2016 wel ietwat tijdgebonden aan doet, maar op zijn tijd kan ik dit wel hebben.
3 en halve ster .

avatar van vigil
En ze komen weer bij elkaar, mooie verzamelaar op enkel als dubbel cd met daarop 2 nieuwe nummers en een tour (voorlopig enkel UK).

avatar van E-Clect-Eddy
vigil schreef:

All The Queen's Horses is de single die op 15 juni verschijnt, afkomstig van de verzamelaar Singles Party (1988-2019), het andere nieuwe nummer lijkt me C U Next Tuesday te zijn. Alhoewel het ook Cat Worship zijn dat als eerste nummer op de tweede 2 cd verschijnt. Kan ook een soort intro zijn.