Ola Gjeilo - Winter Songs (2017)

Noorwegen
Neoklassiek / Pop
Label: Decca

1. The Rose (3:25)
  2. Ecce Novum (4:13)
  3. The First Nowell (4:35)
  4. Days of Beauty (2:44)
  5. Home (2:30)
  6. Across the Vast, Eternal Sky (4:38)
  7. Ave Generosa (4:32)
  8. First Snow (2:27)
  9. The Holly & the Ivy (3:58)
  10. Away in a Manger (3:57)
  11. Dawn (2:46)
  12. The Coventry Carol (3:29)
  13. Silent Night (3:46)
  14. Wintertide (3:10)
  15. The Rose II (3:25)
avatar van meneer
Aan de ene kant lijkt (en is) het heel zoetsappig maar aan de andere kant kan ik dit zeer goed hebben. Het luidt in Huize Meneer de winter in. En het is vandaag ook echt zo'n dag dat de herfst zich totaal uitleeft omdat het plaats moet en wil gaan maken voor de Winter. Het pianospel van Gjeilo voelt aan als een net bevroren rivier waar de dames en heren van het koor zich als pure schaatsers in een eenzame dans laten voortgaan.

Brace Yourselves. De zomer is ver weg en soms vind ik dat echt heerlijk..

avatar van Chameleon Day
Het artwork doet echter vermoeden dat we met een platvloers kerst-cd'tje te maken hebben....stijl BZN oid.

Ik ga luisteren...

avatar van FrodoK
Ola Gjeilo is van hemelse schoonheid. Wanneer ik zijn debuutalbum begin af te spelen, daalt er direct bij de eerste seconden een diepe stilte neer in de ruimte en in mijn geest.