menu

Camila Cabello - Camila (2018)

mijn stem
2,96 (34)
34 stemmen

Cuba
Pop
Label: Epic

  1. Never Be the Same (3:46)
  2. All These Years (2:44)
  3. She Loves Control (2:57)
  4. Havana (3:37)

    met Young Thug

  5. Inside Out (3:02)
  6. Consequences (2:58)
  7. Real Friends (3:34)
  8. Something's Gotta Give (3:56)
  9. In the Dark (3:39)
  10. Into It (2:55)
  11. Never Be the Same [Radio Edit] (3:47)
totale tijdsduur: 36:55
zoeken in:
avatar van droomfee
Ik mis hierin een beetje de pit die haar groepje waar ze eerst in heeft gezeten wel heeft. Het klinkt allemaal zo afgezaagd. Consequences, Real Friends en In The Dark hebben wel goede teksten overigens. Misschien toch wat vaker luisteren, maar ik denk niet dat dit een groeier is.

avatar van Slowgaze
3,5
'Havana'

avatar van E-Clect-Eddy
3,5
Never Be the Same prima opener van het album, iets wat mysterieus begin.

She Loves Control een vertraagde Reggaeton beat, jammer die effecten op haar stem.

All These Years aardig ingetogen Pop

Inside Out zowel Reggaeton invloeden als Caribische invloeden (steelpan?), doet wat denken aan wat Shakira deed op haar meest recente album. Samen met Havana mijn favoriet van het album.

Het album valt me erg mee, op die effecten op de stem na dan, soms net iets te veel. Die (meerstemmige) effecten lijken vooral bedoelt om de indruk te wekken dat het een groep betreft , zoals op In The Dark. Heb wel de indruk dat ze een goede stem heeft. Ook prettig dat de nummer lekker kort zijn, niet meer pretenderen te zijn dan Pop. Het is wat ingetogen maar nergens echt 'breekbaar' - wel klinkt ze op Into It soms jonger dan de bijna 21 jaren die ze telt.

Prima Pop album met Latin / Reggaeton invloeden en hinten van R&B

avatar van overmars89
3,5
Dit is naar mijn mening een prima commercieel pop album. Ik vind eigenlijk alleen Inside Out helemaal niks. Havana is al een tijdje mijn guilty pleasure en ook de rest van de plaat is mooi geproduceerd. Uiteindelijk vind ik zo'n album te veel op andere dingen in de popwereld lijken en is het voor mij persoonlijk allemaal te gladjes en te veel binnen de lijntjes om echt een hoge waardering te krijgen.

avatar van Kos
1,5
Kos
Havana is best een leuk hitje, maar de rest is ronduit met peren.

avatar van Marco van Lochem
De nu 20 jarige Cubaans/Amerikaanse zangeres Camila Cabello scoorde in Nederland haar eerste solo hit succes samen met Shawn Mendes in 2016 met “I KNOW WHAT YOU DID LAST SUMMER”. In dat jaar kondigde ze ook aan uit Fifth Harmony te stappen, waar ze sinds 2012 deel van uit maakte. Met die groep scoorde ze in de Nederlandse Top 40 3 hits, waaronder de nummer 1 hit “WORK FROM HOME”, waarbij het 5-tal ondersteuning kreeg van rapper Ty Dolla $ign. Op 12 januari verscheen het debuut solo album van Camila, dat werd voorafgegaan door de aanstekelijke single “HAVANA”, samen met Young Thug. “CAMILA” is een album zoals die de laatste jaren meer verschijnen van zangeressen, gemaakt met een keur aan songwriters en muzikanten en daardoor een palet aan diverse stijlen dat van ballad naar uptempo gaat. Cabello laat wel horen dat ze zonder haar groep kan en haar stem is prettig om naar te luisteren. Ik verwacht dat er nog een reeks singles van “CAMILA” getrokken zullen worden, maar of die net zoals “HAVANA” meer dan 20 weken in de Top 40 zullen verblijven, moeten we afwachten.

avatar van Paap_Floyd
3,5
overmars89 schreef:
Dit is naar mijn mening een prima commercieel pop album. Ik vind eigenlijk alleen Inside Out helemaal niks. Havana is al een tijdje mijn guilty pleasure en ook de rest van de plaat is mooi geproduceerd. Uiteindelijk vind ik zo'n album te veel op andere dingen in de popwereld lijken en is het voor mij persoonlijk allemaal te gladjes en te veel binnen de lijntjes om echt een hoge waardering te krijgen.
Hoezo is Havana een 'guilty' pleasure? Daar is toch niet veel guilty's aan?

avatar van overmars89
3,5
Paap_Floyd schreef:
(quote)
Hoezo is Havana een 'guilty' pleasure? Daar is toch niet veel guilty's aan?


Ik vind Havana niet echt een muzikaal meesterwerk. De teksten en de zang zijn niet echt bijzonder te noemen. Toch is het nummer ergens wel catchy, vandaar de guilty pleasure.

Rudi1984
Ik begrijp sowieso niet waarom guilty pleasures bestaan. Muziek is vermaak en als je door muziek wordt vermaakt is het dus goede muziek.

Buiten de geile hoes om word ik hier alleen niet door vermaakt, helaas.

avatar van heartofsoul
Rudi1984 schreef:
Muziek is vermaak en als je door muziek wordt vermaakt is het dus goede muziek.

Valt wel wat op af te dingen. Natuurlijk kan muziek vermakelijk en onderhoudend zijn, maar dat is uiteraard niet de enige functie. Je conclusie verraadt verder een gebrek aan wat ik maar "gevoel voor logica" zal noemen. Neemt niet weg dat dit best een aardig album kan zijn. Voor het nummer Havana heb ik namelijk een zwak. Het gehele album heb ik nog niet gehoord en ik kan dus nog niet oordelen.

avatar van Arrie
Muziek kan meer functies hebben dan slechts vermaak. Maar muziek kan ook gewoon gemaakt zijn puur om mensen te vermaken (en daar evt. geld mee te verdienen maar dat terzijde), en als een dergelijk nummer je idd weet te vermaken, dan is het toch gewoon goed gemaakt? Ik vind dat ook vrij logisch.

avatar van heartofsoul
Arrie schreef:
Maar muziek kan ook gewoon gemaakt zijn puur om mensen te vermaken (en daar evt. geld mee te verdienen maar dat terzijde),

Dat weerspreek ik toch niet? Maar als muziek je amuseert kun je niet automatisch stellen dat het "goede muziek" is. Wat goede muziek is, dat is voor iedereen weer een beetje anders. Het blijft tot op zekere hoogte persoonlijk en subjectief. En de een is wat kieskeuriger dan de ander. Veel muziek die mensen "amuseert" vind ik rommel. Wel goed lezen a.u.b.

avatar van Arrie
Volgens mij pretendeert ook niemand hier enige vorm van objectiviteit. Ik denk niet dat Rudi bedoelt dat het dan objectief goede muziek is maar dat het voor de betreffende persoon goede muziek is (en dus onzinnig voor diegene om het als guilty te benoemen).

Rudi1984
Inderdaad, vanuit de optiek van guilty pleasures (die dus niet bestaan) beredeneerd.

avatar van Slowgaze
3,5
Voor 'Into It' mogen wel wat royalty's overgemaakt worden aan Lorde. Klinkt nogal als 'Sober'.

avatar van MIAB
3,5
Nou, toch maar eens een poging gewaagd en het valt me niet tegen. Ik vind het zelf best een aardig album. Met "Into it", "In the Dark" en Something's Gotta Give" als slotstuk is het best goed. 3.5 *

Never Be the Same (3:46) --- 4,0
All These Years (2:44) --- 3,0
She Loves Control (2:57) --- 3,5
Havana (3:37) --- 3,5
Inside Out (3:02) --- 3,5
Consequences (2:58) --- 3,0
Real Friends (3:34) --- 3,5
Something's Gotta Give (3:56) --- 4,0
In the Dark (3:39) --- 4,0
Into It (2:55) --- 4,0
Never Be the Same [Radio Edit] (3:47) --- 4,0

Gast
geplaatst: vandaag om 19:45 uur

geplaatst: vandaag om 19:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.