Vox Low - Vox Low (2018)

Frankrijk
Electronic / Rock
Label: Born Bad

1. Now We're Ready to Spend (5:03)
  2. You Are a Slave (3:32)
  3. Rides Alone (3:54)
  4. Something Is Wrong (5:33)
  5. We Can't Be Blamed (3:47)
  6. Some Words of Faith (4:30)
  7. What If the Symbols Fall Down (3:30)
  8. Trapped on the Moon (5:23)
  9. Rejuvenation (7:09)
avatar van E-Clect-Eddy
Vondst van de dag

Tags op hun Bandcamp pagina: Darkwave, Krautrock, New Wave, Post-Punk.

Meest aansprekende nummers: Something is Wrong plus de opener Now We're Ready to Spend en de bezwerende afsluiter Rejuvenation.

avatar van Alicia
Vox Low van de vierkoppige formatie Vox Low uit Parijs is een album dat absoluut de moeite van het aanhoren waard is. Vooral als je een liefhebber bent van lichtelijk monotone, ingetogen, soms zelfs 'n beetje spookachtige zang en waar de muzikale begeleiding toch bruisend en melodieus genoeg is om de plaat goed uit te kunnen zitten.

Oh... maar wacht eens even. Dat laatste zal natuurlijk niet gaan. Het is namelijk onmogelijk hangend in een of ander duf en log ameublement dit album tot je te nemen.

Althans niet voor lang!?

avatar van E-Clect-Eddy
Zo zie je maar Alicia, zo doe je een jaartje niet mee met de Alternative Top 152 #2 en was je bijna deze misgelopen.

Hun Loving Hell EP (2016) is ook erg fijn.

avatar van Alicia
Ik had deze al eerder op een luisterlijstje gezet, maar natuurlijk weer (bijna) vergeten. Ik ga achter de EP aan! Thanks, Eddy!?

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Ook een plaat voor ROZZ

ROZZ
Klinkt best goed. Doet me denken aan een vroege New Order?

Superverslavend plaatje! ?
En je raad nooit wat ik nu tegen mijzelf zeg als ik weer van plan ben iets te gaan kopen in een winkel.

Juist ja... cost so much! ?