Galahad - Seas of Change (2018)

Label: Oskar

1. Seas of Change (42:43)
  2. Dust [Extended Edit] (5:57)
  3. Smoke [Extended Edit] (7:13)
avatar van musicborst
Wat een dijk van een plaat!

Zo jammer dat ik geen recensist ben en zeker geen mooie verhalen kan schrijven dus maar deze enkele woorden van hunzelf:
‘Seas of Change’ is a kind of hybrid in terms of musical style, featuring more traditional, occasionally pastoral, elements reminiscent of the ‘older’ Galahad sound whilst also incorporating the heavier guitar and more modern ‘techno’ keyboard sounds of the last few studio albums.

Musically, ‘Seas of Change’ features just the five main Galahad members plus long term honorary member Sarah Bolter who makes an appearance on flute, clarinet and soprano sax.

Hier een recensie waar ik me helemaal in kan vinden.

Is voor de officiële release al dagen van te voren te luisteren, gratis en voor niets, op hun Bandcamp pagina.

avatar van Misterfool
Ik ben meestal niet zo fan van zulke ontzettend lange(zeg maar 30 min+) epics, maar vooralsnog klinkt dit erg aangenaam. Het onderwerp- de sfeer in het VK n.a.v Brexit- is sterk gekozen. Het nummer bevat veel mooie segmenten door de dreigende klanken die de band uiterst competent neerzet. Vooralsnog 4*

Voor mij nu al een van de betere platen voor 2018 !

avatar van Brunniepoo
Ik had eigenlijk niet verwacht dat Galahad nog sterker voor de dag zou kunnen komen dan ze op de voorgangers Empires Never Last en Battle Scars deden, maar het is hen toch gelukt. De keuze voor een zeer actueel thema pakt verrassend goed uit, al vrees ik daardoor wel enigszins voor de houdbaarheidswaarde.

De twee edits hadden voor mij niet zo nodig gehoeven. Op zich niets mis mee, maar na het hele epic voegt het niet zo veel meer toe.

Hopelijk gaan ze dit album binnenkort in zijn geheel spelen.

avatar van vigil
Ik moet Brunniepoo gelijk geven...

Afgelopen zaterdag op een klein feestje vertrouwde hij mij toe dat dit misschien wel eens de beste plaat van 2018 zou gaan worden. Nu weet ik dat net als hem nu natuurlijk nog niet zeker maar dat het een zeer goede kans maakt is me wel duidelijk geworden na drie luisterbeurten.