Supersister - Iskander (1973)

Label: Polydor

1. Introduction (0:41)
  2. Dareios the Emperor (4:50)
  3. Alexander (7:02)
  4. Confrontation of the Armies (2:47)
  5. The Battle (7:58)
  6. Bagoas (2:53)
  7. Roxane (3:21)
  8. Babylon (7:57)
  9. Looking Back (4:30)
  10. Wow [Single Version] * (3:35)
  11. Drs. D * (2:50)
  12. Bagaos * (2:43)
  13. Memories Are New * (6:07)
avatar van blunnie
Ik heb altijd een zwak gehad voor de muziek van Supersister.Er gebeurd altijd wat,is nooit saai.Het klinkt allemaal zeer verzorgd en instrumentatiebeheer is prima.Zeer spannende muziek,er gaat dreiging vanuit,onheilspellende fluitpartijen enz.Mijn favoriet van dit album is Babylon.Ik geef 3.5 sterren

beaster1256
heerlijke plaat , bagoas heb ik nog op single gehad , spijtig ben ik al mijn singles kwijt ( een kleine 1000 ) wat jammer

gelukkig vinden we bijna alles op cd terug

Kingsnake
Deze plaat is zonder Sascha van Geest.

Het is een conceptplaat verhelend over Alexander de Grote.

Het klinkt wat jazzier omdat de vervanger van Van Geest ook sax speelt.
Het lijkt soms wat meer op Soft Machine, terwijl het vroeger juist wat meer weghad van Gong.

Piere Moerlen van Gong speelt trouwens ook mee op deze plaat.

avatar van Oldfart
Exit: Sacha van Geest en Marco Vrolijk,
In: Charlie Mariano /(sax/ fluit) en Herman van Boeyen, drums.

Exit: het rustpunt van Van Geets's fluitspel,
en het soepele, ritmisch zeer gevarieerde maar soms ook 'lichtvoetige' (of liever; lichthandige) drumwerk van Vrolijk, voor mij twee belangrijke kenmerken van de sound van de band.

Het eigene van de sound verdween.
Voor mij persoonlijk is het na 'Pudding en Gisteren' dan ook gedaan met de pret.

avatar van kaztor
Vandaag deze voor het eerst in de auto beluisterd. Ik las bij een van de andere albums het credo 'on-Nederlands goed' en dat kan ik bij een album als deze alleen maar bevestigen. Hier klinkt de muziek als een soort kruisbestuiving van Soft Machine en Genesis. De vocalen(?) zijn duidelijk van secundair belang; Het gaat hier om hoogstaand gemusiceer en pure dynamiek. Voor mij staat dit zeker op gelijke hoogte als 'De Groten' in het genre!

Kingsnake
Gewoon een oppervette jazzrockplaat. Minder psychedelica en minder flauwigheid.

Verhaaltje over Alexander de Grote.

En luister eens naar Babylon. Wat een beest van een track.

avatar van vigil
Fantastische plaat, ik denk de beste plaat van dit gezelschap rond Robert-Jan Stips. Natuurlijk duurt de plaat met 40 minuten niet lang maar alle noten zijn raak!

Ik heb deze plaat laatst gekocht bij de Media Markt in een boxje samen met To The Highest Bidder voor 8,99. Gewoon apart en niet zoals jaren geleden met een aantal platen van hun met z'n 2-en op een cd gepropt. Wellicht een goede tip voor diegene die nog wat willen hebben van deze band.

avatar van Simon-Hans
Altijd gek geweest op deze plaat. Voor mij een pluspunt: allemaal wat serieuzer, minder meligheid. En dat hadden ze soms wel wat veel op die andere platen. Mariano speelt schitterend, en de drums is veel strakker dan Vrolijk dat deed.

avatar van spoiler
Erg mooie plaat van Supersister.
het experimentele geluid is inderdaad grotendeels verdwenen en je krijgt er een strak gespeelde plaat voor terug.

Mijn held Herman van Boeyen op drums