Black Eyes - Black Eyes (2003)

Label: Dischord

1. Someone Has His Fingers Broken (4:32)
  2. A Pack of Wolves (2:04)
  3. Yes, I Confess (4:11)
  4. On the Sacred Side (2:01)
  5. Nine (3:06)
  6. Speaking in Tongues (3:12)
  7. Deformative (2:29)
  8. King's Dominion (2:28)
  9. Day Turns Night (4:56)
  10. Letter to Raoul Peck (2:57)
Geweldig dit!
Ik ben benieuwd hoelang het duurt voor die 4.5 er staat. Bands die meer dan 1 drumkit werkend krijgen, zijn bij mij sowieso al in het voordeel. Dan hebben we ook nog eens een jazzy bas, spazz gitaar en duo vocalen en het is een feestelijk, energiek plaatje.

Waar valt dit dan tussen? Ik zou het echt niet weten. Eigenwijze punk, zeker Blood Brothers mag niet vergeten worden waarschijnlijk. Uiteindelijk een stuk jazzier en funkier, maar om maar aan te geven met wat voor aparte band we hier te maken hebben.

avatar van Paap_Floyd
Jaaaa dit is een geweldige plaat

Brooklyn Dodger
Toch is cough het meesterwerk van deze briljante en jammer genoeg allang uit elkaar zijnde band

avatar van Paap_Floyd
Hm, nee. Ik vind deze beter

Brooklyn Dodger
Cough is meer chaos en leunt nogal tegen de free-jazz aan op sommige momenten, dat mis ik hier vooral. Wat wel overblijft is een geweldig post-punk/hardcore album met Daniel Mccormick ubervalse stem. Man heeft later nog genoeg moois gemaakt o.a bij ital. Mi Ami en sex worker.

avatar van Paap_Floyd
Ja, 'Watersports' en 'Steal your face' van Mi Ami zijn erg goed, en doen weinig onder voor dit. Het recentere vind ik wat minder geweldig.

Ik vind Cough ook heel ietsje beter, inderdaad iets chaotischer en jazzy. Indrukwekkende LP is dat ook, mooie stevige Gatefold, prachthoes.

Deze blijft ook nog steeds super tof, lekker ritmisch en fijne duo vocalen.

avatar van McSavah
Klinkt goed, eens achteraan gaan.

avatar van hoi123
De bewuste irritantheid van de muziek maakt dit niet een album dat ik wekelijks op kan zetten (behalve Deformative dan, tsjongejongejonge wat een heerlijke hoofdpijnmuziek), maar dit blijft een consistent staaltje pokkeherrie. Niet te geloven dat die tweede zanger gewoon een vent is overigens, niet vaak zo’n androgyne stem gehoord, zeker binnen dit genre.