Suicidal Tendencies - Get Your Fight On! (2018)

Metal / Punk
Label: Suicidal

1. Nothin' to Lose (3:01)
  2. Get United (4:04)
  3. iAuthority (4:26)
  4. Ain't Mess'n Around (5:50)
  5. S.E.D. (4:40)
  6. I Got a Right (3:38)
  7. Get Your Right On! (4:56)
  8. Get Your Bass On! (4:56)
  9. Get Your Shred On! (4:42)
  10. Get Your Fight On! (4:55)
avatar van Sir Spamalot
Ik zou oneerbiedig zijn mocht ik deze overigens lange EP afschepen met de woorden “onevenwichtig” door de veelheid aan stijlen, maar ik weet al tientallen jaren dat Suicidal Tendencies volop mengt met de ingrediënten Punk, Rock, Metal en Funk.

Mijn favoriet blijft nog altijd het almachtige How Will I Laugh Tomorrow, omdat deze het meest aanleunt bij Metal met een minimum aan de eerdere Punk invloeden en de latere Funk invloeden. De veelheid aan invloeden hoor je op deze EP met een furieuze opener in de oude stijl en een derde nummer dat iAuthority heet en door de veelheid aan invloeden mij niet kan bekoren door die iets te Funky inslag. Gelukkig gaan de volgende drie nummers weer de oude stijl op, waarbij vaak die gitaarsolo's à la ex-gitarist Rocky George opvallen. I Got a Right is een fantastische gierend nummer, oorspronkelijk afkomstig van Iggy Pop. Nothing to Lose en Ain't Mess'n Around zijn heropgenomen Cyco Miko nummers. Vier versies hoor je van het nummer Get Your Fight On!, waarvan de LP versie i.e. nummer tien mij het meest interesseert én bekoort.

Volgens diverse bronnen (o.a. Blabbermouth en Suitcidal Tendencies zelf) zal er in 2018 nog een album verschijnen en van mij mogen ze, omdat ik toch nog altijd die vaak furieuze muziek en die altijd enigmatische zang van frontman Mike Muir wil horen. Oh ja, drummer is dit album is ene Dave Lombardo (ex-Slayer). Laat dat album maar komen tegen de zomer!

avatar van frolunda
Helemaal geen onaardig tussendoortje van de Suicidal tendencies al is het inderdaad allemaal wat onevenwichtig en had het funk gehalte voor mij wel wat lager gemogen.
Als ze de EP gehouden hadden bij nummers 1,4,6 en 10 was het wel wat sterker overgekomen,nu zitten er toch een aantal vullers tussen.
Desondanks bereiken ze nog steeds een vrij hoog niveau en komen later dit jaar weer naar Nederland.
Ga er toch maar weer heen.