Jane Birkin - Rendez-vous (2004)

Frankrijk
Label: Capitol

1. Je M'appelle Jane (3:29)
  2. Tas Pas le Droit D'avoir Moins Mal Que Moi (4:11)
  3. In Every Dream Home a Heartache (4:12)
  4. Palais Royal (3:42)
  5. La Grippe (2:41)
  6. Strange Melody (3:51)
  7. O Leaozinho (3:18)
  8. Pour un Flirt Avec Toi (3:12)
  9. The Simple Story (3:55)
  10. Te Souviens-Tu? (2:35)
  11. Smile (3:39)
  12. Suranée (2:32)
  13. Canary Canary (4:45)
  14. Chiamami Adesso (8:20)
avatar van ariedirk
deze cd heeft mijn (franse) schoonmoeder, en het is ongeveer de enige cd die ze heeft die mij ook aanstaat. Vooral ook door de vele gastbijdrages, en niet zomaar de minsten:

1 Je M'Appelle Jane (Mickey 3d) Frans indie bandje
2 T'as Pas Le Droit D'Avoir Moins Mal Que Moi (Alain Chamfort) franse zanger
3 In Every Dream Home A Heartache (Bryan Ferry) roxy music
4 Palais Royal (Alain Souchon) franse zanger
5 La Grippe (Etienne Daho) franse zanger
6 Strange Melody (Beth Gibons) zangeres van portishead
7 O Leazinho (Caetano Veloso) artiest uit brazilie
8 Pour Un Flirt Avec Toi (Miossec) franse zanger, cover van michel delpech
9 The Simple Story (Feist)
10 Te Souviens-Tu ? (Manu Chao)
11 Smile (Brian Molko) zanger placebo
12 Surannée (Francoise Hardy) franse zangeres
13 Canary Canary (Yosui Inoue) bekende japanse singer songwriter
14 Chiamami Adesso (Paolo Conte)
15 Port-Bail (Alain Souchon)

er staan een paar erg mooie nummers op, maar vanwege de taal en verschillende franse artiesten niet zo interesant voor ons nederlanders, maar desondanks een aardig plaatje

avatar van sq
sq
Ziet er indrukwekkend uit. En dan ook nog zo´n misdadig mooie hoes! Misschien eens iets voor een blinde koop.

avatar van Theoden King
ariedirk schreef:

Ik heb deze cd ook aan mijn collectie toegevoegd, vooral vanwege de duetten met mijn helden Bryan Ferry en Paolo Conte. Jane Birkin vind ik geen geweldige zangeres (qua stem), maar deze cd roept een lekker sfeertje op. Ideaal voor de zondagochtend.