Steve Mignano - Lucky 13 (2017)

Blues / Rock
Uitgebracht in eigen beheer

1. Death Song (4:34)
  2. Lucky 13 (3:28)
  3. Devil Get His Due (3:30)
  4. Before You Accuse Me (5:56)
  5. Hack Boogie (3:02)
  6. If You See My Baby (4:26)
  7. Snarling Dog (3:24)
  8. Too Hot for Hell (3:20)
avatar van ZZ TOP
Heerlijk funky blues album van deze man. Veel beter dan zijn eerste album Grey Sky (2011).

Het swingt allemaal net iets fijner en de nummers zijn beter geschreven.
Zeker de eerste 4 nummers zijn geweldig. De overige nummers mogen er natuurlijk ook zeker zijn.

Top album!!

4.5*

avatar van Hendrik68
Mee eens. Las een stukje op Bluesmagazine over deze mijnheer. Ik was even bang dat het weer alleen om de gitaar zou draaien, maar dat is absoluut niet waar. Hij heeft een heerlijke rauwe soulvolle stem en de songs zitten goed in elkaar. En hoor die bassist eens, wat voelt die de songs perfect aan zeg. Moet hem nog een paar keer horen, maar we hebben hier absoluut met een klasbak te maken.

Hendrik68 schreef:

Klopt. Waar Bluesmagazine toch niet goed voor is .
Zeker een fantastische bassist, heb een aantal filmpjes op Youtube gekeken. Nou, de klasse druipt vanaf. Zeker aan te raden om even te kijken. Death Song - Steve Mignano .

Heb je ook zijn eerste album beluisterd?

avatar van Hendrik68
Nee, is voor het eerst dat ik van de beste man hoor. Ik zie dat hij uit New Orelans komt, dan moet ik direct denken aan Tab Benoit die daar ook vandaan komt en de manier van zingen vind ik wel wat van Benoit weg hebben. Diezelfde Benoit mag trouwens ook wel eens met een nieuw album komen zo onderhand.

Hendrik68 schreef:

Inderdaad, al lang meer niets gehoord van Tab Benoit. Heb nooit echt veel naar hem geluisterd.
Ga het maar weer eens proberen.