America - View from the Ground (1982)

Label: Magic

1. You Can Do Magic (3:57)
  2. Never Be Lonely (3:59)
  3. You Girl (3:33)
  4. Inspector Mills (5:12)
  5. Love on the Vine (3:21)
  6. Desperate Love (3:59)
  7. Right Before Your Eyes (3:53)
  8. Jody (3:57)
  9. Sometimes Lovers (4:37)
  10. Even the Score (3:36)
Pieter Paal
Dit album bevat 10 prachtige nummers. 'You can do magic' is hier het belangrijkste nummer, maar de wat rustige songs zoals 'Love on the vine', 'Sometimes lovers' en 'You girl' mogen er ook best zijn.

als America Fan ook wederom een aardige CD
vooral 3/4/9

avatar van Madjack71
Met View from the Ground lande America definitief in de wat blikkerige geluid van de jaren tachtig. Een andere tijd, andere sfeer. Ouder geworden en al weer een paar albums met zijn 2en. De muiek gaat meer richting de gladheid van een Air Supply en hier en daar de rock van een Journey. Al bij al met veel Sky Radioneske tinten. Zuiver geproduceerd, gladgestreken en de ballads hebben meer de sfeer van een Let's wait awhile van een puberende Janet Jackson. De hoes is mooi en weids, de muziek heeft dat minder. Opener You Can Do Magic heeft nog wel wat magie van weleer, maar gaanderweg dit album zijn de konijnen wel uit de hoed.