Blaze Bayley - The Redemption of William Black (2018)

Alternatieve titel: Infinite Entanglement Part III

Uitgebracht in eigen beheer

1. Redeemer (4:11)
  2. Are You Here (2:32)
  3. Immortal One (2:56)
  4. The First True Sign (4:04)
  5. Human Eyes (5:36)
  6. Prayers of Light (3:25)
  7. 18 Days (4:03)
  8. Already Won (2:58)
  9. Life Goes On (5:00)
  10. The Dark Side of Black (3:25)
  11. Eagle Spirit (8:50)
avatar van Eddie
Blaze gaat vrolijk verder met zijn epos. De eerste twee delen van dit verhaal waren aller aardigste platen. en op basis van de korte samenvatting die Blaze op zijn FB pagina heeft gedeeld lijkt dit ook weer een leuke plaat te worden.

avatar van Eddie
Daar is het derde deel van deze epos. Deze gaat vrolijk verder waar de eerste twee ophielden. Wederom een meer dan geslaagde plaat van Blaze. Jammer dat deze man niet de erkenning krijgt die hij verdient. Het kan aan mij liggen maar ik zie hem nooit op de grote festivals voorbij komen, het enig wat ik van hem zie zijn optredens in kleine zaaltjes met een paar honderd man.

Blaze verdient echt beter!

avatar van Brunniepoo
Ben ik helemaal met je eens, Blaze verdient veel meer. Wel denk ik dat hij eigenlijk beter tot zijn recht komt in die kleine zaaltjes, maar daar heeft zijn bankrekening niet veel aan.

Het epos bestaat uit drie moeilijk van elkaar te scheiden delen. Ik heb ze zojuist alle drie achter elkaar geluisterd en het is duidelijk één geheel. Of meer van hetzelfde, het is maar hoe je het benadert. Ik vind het in ieder geval erg prettig in het gehoor liggende metal, van een soort waar Blaze wat mij betreft mee door mag blijven gaan.