Bone Thugs-N-Harmony - Creepin' on ah Come Up (1994)

Label: Ruthless

1. Intro (1:25)
  2. Mr. Quija (1:20)
  3. Thuggish Ruggish Bone (4:41)

met Shatasha Williams

4. No Surrender (3:36)
  5. Down foe My Thang (4:50)
  6. Creepin' on ah Come Up (4:51)
  7. Foe tha Love of $ (9:06)

met Eazy-E

8. Moe Cheese [Instrumental] (4:34)
Mik
Down Foe My Thang -> Lekkere titels allemaal zeg

Lekkere muziek ook Mijn eerste kennismaking met BTnH en meteen ook een van de beste.

eazyfan
wat heeft Foe tha Love of $ tog een prachtig refrein

BB Gambini
Lekker album met de Godfather of Gangsta Rap Eazy muthaphuckkin' E. Vind "Down Foe My Thang", "Creepin On Ah Come Up", "Foe Tha Love Of $" en "Thuggish Ruggish Bone" echt goed.

avatar van P.O.W.
Zeer dope tracks. No Surrender toch wel de beste, 1 van de weinige tracks waar Wish m'n favoriet is.
En die beat van Down Foe My Thang, hou maar op, zo ziek.

KSPR
Onderhoudende EP, 3.5*

avatar van herbertwest
P.O.W. schreef:
En die beat van Down Foe My Thang, hou maar op, zo ziek.

Idd, volgens mij de enige track waar Wish de beste verse heeft. Thuggish Ruggish Bone is ook heel ziek

Lil Bizzy Bone
Aardige debuut-album van BTNH, nummers al No Surrender, Thuggish Ruggish Bone en Down Foe My Thang zijn strak. Maar vind ook leuk dat Eazy-E op Foe Tha Love Of staat. Enigste minpunt is dat de EP maar 8 nummers heeft, had van mij wel wat meer mogen zijn. *3.5

avatar van Sjoerd_
Dope album met heerlijke beats zoals ik gewend ben van BTNH. 3,5*

RedLightCityBoy
Komt in de buurt van deze cover http://www.musicmeter.nl/album/80957

avatar van MJ_DA_MAN
Die komt in de buurt van deze, bedoel je?

avatar van Chrisseh
Aangezien het album van BLH later is dan deze van BTNH, zal de cover van BLH in de buurt van dit album komen, MJ had het dus gewoon goed hoor . (Leuke discussie trouwens )

RedLightCityBoy
Chrisseh schreef:

Ja ik had het bij het Brotha nogwat album moeten zetten, maarja ik dacht niet na en ik had niks te doen ofzo

avatar van MJ_DA_MAN
Laten we onze nutteloze berichten dan maar verwijderen .

avatar van No Surrender
Erg dope album dit, introductie van BTNH aan de wereld. Leuke G-Funk producties van ondermeer DJ Yella en Rhythm D. (degene die Real M'fucking G's produceerde). Erg jonge leden, Bizzy was hier 17 of 18.

grimy_jason
Ik ben niet echt een fan van BTNH maar deze cd is zeker niet mis, Thuggish Ruggish Bone ken ik al een tijdje, zelfde voor Foe Tha Love Of Money....

Thuggish Ruggish Bone is een dikke classic track in my opinion....

En verder zijn de andere tracks ook wel nice, beetje duistere sfeer zelfs en vind ik wel leuk om te luisteren.

east 1999 is where you find me slanging yeyo.....cleveland is the city where we come from, so run run.....
heerlijke muziek, thuggish ruggish bone met layzie en vooral bizzy.....

YouTube - Creepin On Ah Come Up [EP] Intro

Misschien wel de hardste introductie van een artiest/groep aan het publiek.

avatar van Jorge-E
Naamloos schreef:
Misschien wel de hardste introductie van een artiest/groep aan het publiek.

avatar van Harco
Man, anders heb ik even jarenlang op Bone Thugs liggen slapen. De beat van Foe tha Love of $ kende ik wel, maar ik wist nooit van wie het origineel was. Thuggish Ruggish, No Surrender en eerdergenoemde Foe tha Love of $ zijn regelrechte bangers.

Met E. 1999 heb ik nooit zoveel gehad. Vandaag nog eens afgespeeld, maar die bevalt me alsnog niet erg goed. The Art of War bevalt al weer een heel stuk beter.

avatar van No Surrender
Verhoogd naar een 5. Deze EP is gewoon geniaal. Naast de intro en instrumental is gewoon elk nummer geniaal. Heerlijke producties van DJ Yella, Eazy, DJ U Neek en Rhythm D.

Down Foe My Thang

avatar van P.O.W.
Ik doe met je mee, vond het eigenlijk al raar dat hij niet op 5 sterren stond? Beste EP ooit gemaakt.

avatar van MAS
MAS
Dope EP van Bone Thugs. Je hoort wel een duidelijk verschil met hun debuut album. Daar waren ze nog een beetje zoekende en je hoort dat ze hier hun eigen, herkenbare stijl wel gevonden hebben.

Nu door naar E 1999 Eternal al ben ik beetje huiverig voor de lengte van dat album. Ik betwijfel of BTNH mij 70 minuten kan boeien...

Om te beginnen vind ik het wel opmerkelijk dat Bone niet echt leeft op deze site/NL. Hoe kan dat...? Bone was echt zo vernieuwend in 1994. Eazy-E's label kon toen wel een goede act gebruiken en die kwam ook naar hem toe. Ze namen zelf het initiatief om voor Eazy auditie te doen. Hij zag meteen hun talent en dat hebben ze zeker. 8 nummers die echt een verpletterende indruk achter lieten bij mij. Wow, dacht ik na de eerste keer luisteren. Zo vernieuwend.
Vanaf het begin werd ik gegrepen, door de mysterieuze beats, stemmen en flows. Dit album moet iedere hiphop liefhebber kopen en luisteren! Onmisbaar in je collectie evenals de opvolger E.1999 Eternal.

avatar van Boermetkiespijn
Zeker een mooie plaat, maar ik begrijp ook wel weer dat je erop uitgekeken raakt. Tenslotte is me dat eerder gebeurd met deze groep. Bij sommige bands heb ik de neiging om hun muziek af te spelen tot het mijn neus uitkomt. Moet ik eigenlijk niet doen.

Nu toch deze cd weer gedraaid. Klinkt voortreffelijk, vooral als je het lang niet gehoord hebt.

Favorieten op deze cd: "Thuggish Ruggish Bone", "Down Foe My Thang" en "Foe tha Love of $" (en de aansluitende instrumental, maar eigenlijk vind ik dat een soort lange outro).

avatar van royals
Erg goede EP door tracks als Thuggish Ruggish Bone (één van de beste southern tracks en beats ooit), Foe Tha Love of $ en No Surrender. Alleen zoals ik al zei vind ik dat Ouija gedoe een beetje raar.

royals schreef:

Southern?? Bone is Northcoast (Cleveland). Uneek, de producer, is Los Angeles. Het klinkt niet eens Soutern.