John Prine - The Tree of Forgiveness (2018)

Folk / Roots
Label: Oh Boy

1. Knockin' on Your Screen Door (2:19)
  2. I Have Met My Love Today (1:50)

met Brandi Carlile

3. Egg & Daughter Nite, Lincoln Nebraska, 1967 (Crazy Bone) (4:05)
  4. Summer's End (3:29)
  5. Caravan of Fools (2:28)
  6. Lonesome Friends of Science (4:41)
  7. No Ordinary Blue (2:56)
  8. Boundless Love (3:35)
  9. God Only Knows (3:46)
  10. When I Get to Heaven (3:42)

avatar van heartofsoul
Even via de NPR-stream beluisterd en vervolgens op mijn aankooplijstje gezet. Want dit is een album dat gelijk bij mij in goede aarde valt, wat komt door de vakkundig gemaakte liedjes (hoewel dat natuurlijk een kwestie van smaak is), de bij mij vertrouwd overkomende stem van Prine, en natuurlijk de sobere, doch effectieve productie. Waarschijnlijk niet geschikt voor luisteraars met een moderne smaak, maar mij smaakt dit album wel. Al hoor ik heus wel dat niet alle liedjes even goed zijn, toch bevallen ze me. Kwestie van affiniteit met de artiest, zo veronderstel ik.
Prine schreef de meeste liedjes op dit album samen met anderen, waarvan 5 met Pat McLaughlin. De tweede stem van Brandi Carlile op I Have Met My Love Today is helaas niet zo prominent, maar gelukkig hebben we ook nog de albums van Prine waarop hij duetten zingt.

avatar van Silky & Smooth
Ik vind dit per luisterbeurt beter en beter worden. De sowieso al rauwe stem van John Prine klinkt af en toe behoorlijk zwakjes en dit geeft zijn muziek een bepaalde charme. Het voegt een extra laag toe. Soms is aandoenlijk, alsof je oude, gekke opa aan het zingen is, maar tegelijkertijd maakt het een nummer als Summer's End ook ongelooflijk breekbaar.

Prachtig album! Een hele mooie mix van humor, sentiment, rauwe country, en fijne instrumentaties.

avatar van Gladius
Rust zacht oude rakker. Veel te vroeg heen gegaan.