Ash - Islands (2018)

Label: Infectious

1. True Story (3:19)
  2. Annabel (3:12)
  3. Buzzkill (2:30)
  4. Confessions in the Pool (4:23)
  5. All That I Have Left (3:23)
  6. Don't Need Your Love (3:55)
  7. Somersault (3:05)
  8. Did Your Love Burn Out? (4:32)
  9. Silver Suit (4:13)
  10. It's a Trap (4:27)
  11. Is It True? (4:02)
  12. Incoming Waves (4:37)
avatar van Eddie
Heuj een nieuwe plaat van één van mijn favoriete bandjes. Ik heb altijd een zwak voor Ash gehad. vanaf 1977 (mijn eerste kennismaking) hebben ze me eigenlijk nooit echt teleur gesteld. Ash is zo'n band die eigenlijk altijd heeft gedaan waar ze zelf zin in hadden. Op een bepaalde manier hoor ik altijd op hun platen terug dat ze gewoon lol hebben in wat ze doen. Het 'kom, laten we een bandje beginnen, rockliedjes maken en chicks versieren' gevoel lijkt nooit echt verloren te zijn gegaan bij deze gasten.
Als ik het eerste nummer zo hoor lijken ze vrolijk verder te gaan waar Kablammo! op hield. Een lekker no nonsense, radio vriendelijke rock plaat. Als de rest van de plaat het niveau haalt van het eerste nummer is Eddie er gelukkig mee , meer vraag ik niet

avatar van Poles Apart
Nieuwe single "Buzzkill" heeft the Undertones' Mickey Bradley en Damien O'Neill op backing vocals.

Lijkt inderdaad weer een typische Ash plaat te worden, en dat na Tim Wheeler's serieuze solo uitstapje.

Draai "1977" nog altijd graag, fijne pretentieloze band.

avatar van Eddie
Annabel Is tweede liedje van 'Islands' dat losgelaten op de mensheid. Net als op Buzzkill is dit een nummer waar de Ash liefhebber wel mee uit de voeten kan. Als de eerste twee nummers die ik gehoord heb representatief zijn voor deze plaat dan kan het haast niet tegen gaan vallen.

avatar van Poles Apart
Eddie schreef:
Annabel Is tweede liedje van 'Islands' dat losgelaten op de mensheid.

En ik maar hopen dat ze Hans de Booij gecovered hadden

Poles Apart schreef:
fijne pretentieloze band.

Ook op het podium. Ik zie de bassist nog kotsend richting coulissen lopen in Rotterdam

avatar van Eddie
Hij valt me toch ietwat tegen. De nummers die vooraf vrijgegeven waren (Annebel en Buzzkill) zijn ook direct de hoogte punten van de plaat. Niet dat de rest slecht is, maar echt heel spannend is het ook niet. De plaat kabbelt vrolijk voort zonder een moment te irriteren, maar het duurt heel erg lang voordat ik weer opveer. Pas bij 'Did Your Love Burn Out' heeft Ash mijn volle aandacht weer.
Is het een slechte plaat? nee hoor absoluut niet, ik had alleen op meer gehoopt denk ik.

Best een goed album van ASH. De nieuwe single "Confessions in the pool' (met hilarische clip) is wel een stuk beter dan de vorige 2. Maar vooral "It's a trap, Somersault en True story zijn echt heel goed.

avatar van paddy pipedown
Prima band. Goede plaat. Best knap dat er geen ceatief verval is bij deze band.

avatar van Bert Wasbeer
Leuk album