Sergeant Thunderhoof - Terra Solus (2018)

Label: Pale Wizard

1. Another Plane (8:35)
  2. Stellar Gate Drive (5:41)
  3. The Tree and the Serpent (6:01)
  4. B Oscillation (6:59)
  5. Diesel Breath (7:35)
  6. Priestess of Misery (6:24)
  7. Half a Man (4:07)
  8. Om Shaantih (6:00)
Mssr Renard
Best wel lekkere pyschdoomstoner met een flinke scheut ouderwetse Black Sabbath en Deep Purple en ook wat invloeden van genre-genoten als Kyuss en (oude) Orange Goblin.

Zware riffs, rauwe zang, dikke baslijnen, lekkere gitaarsolo's. Een kruising tussen heavy pysch en stonermetal. Fijne ontdekking deze band en deze plaat.

avatar van RuudC
Heel leuk bandje ja! Ik wilde nog meedoen aan de crowdfunding van hun nieuwe (inmiddels verschenen), maar dat ging me dan 50-60 euro kosten

Mssr Renard
Ik luister de nieuwe plaat nu, en wat knalt die lekker weg zeg.

Op Bandcamp is de hele discografie voor nog geen 30 euro aan te schaffen, daarmee steunen we de band ook flink.

avatar van AOR_Lover
Bedankt voor de tip. Kende ze nog niet maar ga er binnenkort luistertijd aan spenderen.

avatar van AOR_Lover
Via MssR Renard kwam deze onder mijn aandacht. Het is een genre wat ik niet zo heel vaak luister omdat het vaak zwaar aanvoelt. Deze heren kunnen me wel enthousiaster krijgen dan de meeste acts in dit genre, stoner rock noemen ze het geloof ik. Vrij zware riffs en vette drums voeren de boventoon. Het doet mij (een beetje) aan Audioslave en Mastodon denken en Wolfmother komt ook in die richting. Het zal geen dagelijkse kost zijn voor me dit genre want het heeft soms wel een negatief effect op mijn gemoedstoestand maar qua muzikaliteit klinkt het erg vakkundig en voor de liefhebbers van dit genre is het wel een aanrader. Het nummer Half a man is trouwens een oase van rust tussen al het "geweld".
Hopelijk heb ik het zo goed verwoord MssR Renard. Bedankt voor de tip. Heb hem op youtube music geluisterd overigens.

Mssr Renard
Je hebt het prima verwoord. Stoner is inderdaad wat zwaarder dan de gemiddelde hardrock.

Vaak richten stoner-bands zich een beetje op de oude sound van Sabbath, Zep en Hawkwind.

De nieuwste plaat van Thunderhoof is overigens meer richting traditionele metal (Maiden, Priest, etc.), maar nog steeds wat zwaar aangezet.

Ik ken Wolfmother verder niet, maar Audioslave daar vind ik Thunderhoof niet op lijken. Mastodon vind ik dan weer wel. Die zit ook deze kant op, maar dan meer sludge.

Als je niet zo van stoner houdt, hoe komt het dan dat je deze toch bent gaan luisteren, vraag ik me af?