LeBrock - Real Thing (2018)

Pop / Electronic
Uitgebracht in eigen beheer

1. Real Thing (5:05)
  2. Please Don't Cry (3:47)
  3. Runaway (3:52)
  4. Only the Brave (4:50)
  5. Juice (5:43)

met Ultraboss

avatar van BlauweVla
Prachtige nieuwe EP van Lebrock!!! We hebben het hier net als op de eerste EP over hi-tech synth-rock met mooie gitaarsolo's en krachtige zang. Het is ook wederom jaren 80 actiefilm soundtrack-achtig, of zoals vaak gehoord op een aftiteling van een slechte comedy uit die tijd. De tekst van de opener gaat ook over de liefde voor dergelijke tijden. "Real Thing" is tevens een goede titel voor de EP, want hoeveel mensen zullen de (in mijn ogen) rockmuziek van deze heren, die grotendeels met computers gemaakt is, onecht of onoprecht noemen. "Please Don't Cry" knalt ook lekker. Track 3 en 4 zijn na deze eerste twee krakers wat minder verrassend maar wel lekker. Dan komt het allerbeste nummer "Juice" met een gitaarsolo a la John Norum door Ultraboss. Het gaat over O.J. Simpson. Door wederom de heldhaftige manier van zingen, krijgt dit nummer een hele dubbele bodem. Ik heb toevallig enkele afleveringen van O.J.: Made in America gezien laatst. Misschien de heren van Lebrock ook wel. Met dergelijke oude beelden (hoe tragisch ook soms) is veel inspiratie te halen voor een retro-synth EP als dit. Tip, luister het hard!

jakkepoes
Zal hem morgen even luisteren. Ben benieuwd. Zet koptelefoon op hebben de buren geen last.?

jakkepoes
De nummers klinken zeer goed. Vond ze op spotify. Best wel stevige synth rock.

avatar van gigage
Bij de naam LeBrock gaan mijn gedachten automatisch terug naar de 80s tienerfilm Weird Science. Daarin bouwen twee pubers mbv een barbiepop en iets wat op een pc lijkt de ideale vrouw. Dat lukt en ziedaar in de deuropening verschijnt het supermodel wat ze voor ogen hadden : Kelly Lebrock. De bandnaam zal gezien de 80s album art geen toeval zijn?
Afijn, visueel is mijn aandacht reeds getrokken, nu nog even checken of ik ook met mijn oren ga klapperen.

avatar van BlauweVla
Geen toeval, in de nieuwe clip voor "Please Don't Cry" is precies dat beeld van Kelly LeBrock gebruikt! En ze was al eerder te zien in een eerdere movie compilatie videoclip van Lebrock.
Binnenkort komt ook deze EP officieel op een CD uit. En waarschijnlijk ook op vinyl.

avatar van vielip
Ik ken dit vaag van naam. Maar als ik de commentaren hierboven lees dan móet dit haast wel iets voor mij zijn!

avatar van gigage
Deze tweede is meer gitaargeorienteerd dan de eerste ep. De moderne sound verraadt dat het niet uit de jaren 80 komt. Fans van Dynazty kunnen de sprong wel eens wagen.

avatar van BlauweVla
Ze hebben een nieuw nummer uit met de titel "Hollow". Super refrein en wederom supervet geproduceerd!

avatar van gigage
De nieuwe ep ( Hollow) heb ik ook geluisterd. Die is me iets te poppy, eigenlijk. Veel refreintjes.
Deze Real Thing vind ik het leukst van de drie.