Zwart Licht - Bliksem (2018)

Label: Neerlands Dope

1. Alles (4:03)
  2. Code Rood (3:39)
  3. Koningsdag (5:44)

met Winne

4. Schoon Schip (4:03)
  5. Zwarte Hollanders (4:32)

met Ray Fuego

6. Who Dis (4:35)
  7. Om (5:28)
  8. Paarse Bronnen (4:36)

met Mula B en LouiVos

9. Gunshots en Kabaal (4:21)
  10. Disrespect (3:04)
  11. Engel op Mijn Schouders (5:08)
  12. Goede Vrijdag (2:38)
  13. Broertje (2:56)
  14. Nu Wij (5:18)
  15. Lichtjes (4:31)
  16. Bombardier

met Grgy en Ray Fuego

17. Spirit (4:09)
avatar van overmars89
Zwart Licht is terug en hoe! Na een eerste luisterbeurt ben ik best wel weggeblazen door dit album. Het is geen bliksemschicht 2, maar alsnog wel weer heel vet. Voor mij naast Ray Fuego en natuurlijk Fresku eindelijk weer een NL Hip/Hop plaat wat weer echt heel goed is.

avatar van Appels123
Veels te lang en bij nummers als Alles en Zwarte Hollanders gaan mijn nekharen overeind staan. Tekstueel ondermaats, saaie (trap)beats en over de gehele linie oninteressant. Op Koningsdag laat Winne zien hoe ver Akwasi achterligt op lyricaal gebied.

Rene1979
Ikga mee metAppels123 Dit is in de verste verte niet wat Bliksemschicht was

1,5
Waar bliksemschicht kwam met kracht, vernieuwing en zelfverzekerdheid is zijn oudere broer dof, zonder overtuiging, en poogt het zonder succes hier en daar om de sound te kopiëren die nu veelal in de hiphopscene te horen is. Het gevoel overheerst dat dit een album is met matige albumfillers.

avatar van party
Geen Bliksemschicht, maar toch wel weer Zwart Licht. Er zitten hier echt vette tracks tussen alleen de plaat duurt net iets te lang.

avatar van Roscovitsch
Duurd inderdaad ietwat lang maar toch positief verrast. Schoon Schip maakt indruk op me. En op Alles laat Akwasi zien lyricaal zeker mee te kunnen met een Winne imo.

avatar van Oepsje
Goede plaat maar ben het wel met Appels eens dat Zwarte Hollanders echt tenenkrommend is, waarom skip je dat nummer niet, de plaat duurt lang genoeg...

avatar van Frenz
Je kan zeggen dat Akwasi een unieke flow heeft, je kan ook zeggen dattie totaal arytmisch is.

Ben een brede liefhebber van hip hop van eigen bodem, maar Zwart Licht is overduidelijk niet aan mij besteed.

avatar van Pecore
Akwasi is een unieke rapper, altijd spannend om naar hem te luisteren. Winne daarentegen vind ik veel meer een 13-in-een-dozijn rapper.

avatar van Pecore
Overigens vind ik Hayzee hier wel echt de show stelen. Wat een energie weer en toch zoveel variatie in beats.

avatar van Willemsb
Vet album, maar duurt inderdaad te lang. Eerste helft zeer in orde, kakt daarna in.

avatar van mh040
Pecore schreef:
Als Winne een 13-in-een-dozijn rapper is, dan doe mij maar twee dozijn!