Tusky - Rated Gnar (2018)

Punk / Rock
Label: V2

1. White Dress (3:22)
  2. Folly (3:21)
  3. Going Out (3:16)
  4. Beacheater (3:10)
  5. Attend the Party (3:01)
  6. Tea for One (1:06)
  7. Armed to the Teeth (2:52)
  8. You Will Not Regret This (Please Hold Still) (3:22)
  9. Smack Me with Your Bible Belt (5:20)
avatar van WoNa
Let's get this party started, maar dan in punkrock. Tusky trekt de boel aan en laat niet los tot aan de laatste noot. De band rond John Coffee gitarist Alfred van Luttikhuizen, die hier ook de zang voor zijn rekening neemt, houdt van een feestje bouwen. Het gaspedaal gaat er op zonder nog los te laten.

Tegelijkertijd heeft Tusky een perfect oor voor melodie en een diepgeworteld popgevoel, waardoor onder alle opwinding pure liedjes zitten die allemaal minimaal raak zijn en maximaal toppers in het genre. Tusky laat een band als The Offspring direct achter zich met goudeerlijke melodieën die gemaakt zijn om van begin tot eind met een grote lach op het gezicht te ondergaan.

Nee, van originaliteit kan deze nieuw band niet beticht worden, maar dat geeft helemaal niets als de kwaliteit zo hoog ligt. Tusky heeft direct een heleboel voor op menige band uit het land van herkomst van deze muziek. Zoals ik al schreef: Let's get this party started, hell yeah!

Het hele verhaal staat hier op WoNoBlog.