El Perro del Mar - We Are History (2018)

Zweden
Label: Ging Ging

1. Mirrors (4:44)
  2. Fight for Life (4:10)
  3. Freedom Is a State of Mind (4:03)
  4. Petals (3:12)
  5. We Are History (4:42)
  6. Each Man to His Own (4:09)
avatar van E-Clect-Eddy
Nieuw werk van El Perro del Mar, 10 jaar geleden na het prachtige From the Valley to the Stars (2008) zou ik er niet op kunnen wachten. Maar het werk daarna sprak me steeds minder aan. Maar vanaf KoKoro (2016) gaat het weer een richting op die ik kan waarderen.

De eerste beluistering valt goed. Het is ingetogen, ruimte voor de harp en wat Ambient-achtig.
Fight for Live was de eerste single en vooralsnog het meest interessante nummer met percussie die zowel Afrikaans als Indisch klinkt (tabla?). Die Oosterse invloeden komen ook terug op Freedom Is a State of Mind. Het vorige album was wat tegendraads en hier lijkt het meer te vloeien in een mantra stijl.

avatar van E-Clect-Eddy
Jammer, dat het slechts een EP is met 6 nummers want, hier hou ik wel van.

De favorieten: Fight for Life, Freedom Is a State of Mind en We Are History

Halfje erbij... en voorlopig een plekje in mijn Album Top 10 van 2018