Iceage - Beyondless (2018)

Denemarken
Label: Matador

1. Hurrah (4:15)
  2. Pain Killer (3:39)

met Sky Ferreira

3. Under the Sun (4:31)
  4. The Day the Music Dies (3:48)
  5. Plead the Fifth (3:10)
  6. Catch It (5:44)
  7. Thieves Like Us (3:53)
  8. Take It All (3:50)
  9. Showtime (4:05)
  10. Beyondless (3:57)
avatar van Obscure Thing
Ik verwacht hier enorm veel van, "Take it all" en "Catch It" zijn in ieder geval al briljant.

Pain Killer is ook erg fijn. Beetje vuig. Lekker lijzige stem en die strijkers zijn ook wel een mooie toevoeging. En Sky klinkt een beetje als PJ Harvey.

avatar van peterjames777
Hun vorige album pakte me niet erg dus liet ik het links liggen maar deze nieuwe singles zijn stuk voor stuk geweldig. Ben hier erg benieuwd naar! Ik weet niet precies wat het is maar de productie is anders lijkt het en hun sound iets epischer (bij gebrek aan een betere bewoording). En dat bevalt mij goed.

avatar van peterjames777
Paar erg sterke nummers (Pain Killer, Under The Sun, Beyondless) maar een hele plaat is toch wat vermoeiend.

avatar van hailtotherainbow
Ik ben vooralsnog wel onder de indruk van de meeste nummers. Het tweede deel van de plaat is echt de moeite. Niet enkel de vrijgegeven nummers zijn hoogtepunten. Showtime en Beyondless zijn even goed

avatar van SébastienY
Dit is verdorie een bijzonder sterke plaat. Zoveel muzikaliteit, zoveel strakke melodieën en toch het nodige punkgehalte dat Iceage zo typeert. Ik dacht dat Plowing into the Field of Love het prijsbeest zou blijven, maar Beyondless komt nu al erg dicht in de buurt. Topper.

avatar van hailtotherainbow
Gracieus maar daarom niet minder bijtend, deze Beyondless. En inderdaad zeer melodieus, een plaat die rijk is aan subtiliteit en brutaliteit

avatar van Obscure Thing
Het is zeker een prachtige plaat geworden, Plowing heeft alleen een speciaal plaatsje in mijn hart. De frustratie en machteloosheid van dat album mis ik hier een beetje. Maar desalniettemin ga ik deze heel vaak opzetten.

Lekker album hoor, lijkt zo weggelopen uit de Aussies alto scene uit de jaren '80 en '90. Beetje Crime & the City Solutions; een beetje The Scientists en en soms zelfs de latere Saints (vooral de zang).

avatar van WesleyX16
Als ik het begin van Hurrah hoor, denk ik steeds dat ik naar een cover van Joy Division zit te luisteren. Wel een geweldig nummer trouwens. Showtime vind ik iets minder. Maar de rest. Wat klinkt dat vet zeg...